اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 26564
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:سیاست من جذب مهاجر است، من به دنبال کلانشهر یک میلیونی هستم که اگر خواست 10 پل همچون پل سردار همدانی بسازد مشکل پیدا نکند، باید درآمد حاصل کنیم؛ با این روند که شما می‌روید بودجه شما کمتر است و شهرداری همدان از نظر اقتصادی ورشکسته است.
شهرداری همدان ورشکسته است و باید درآمد حاصل کنیم

به گزارش صبح الوند،حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر اسلامی با اشاره به اینکه از از ترکیب به وجود آمده در دور پنجم شواری شهر همدان خوشحال است گفت: شورا یک قدم جلو آمده ومن به آن امید بسته‌ام، مردم ما معمولاً افراد را خوب انتخاب می‌کنند وهمین مردم خواستند بگویند از وضع موجود رضایت ندارند.

 

وی ادامه داد: مباحثی که در جلسه توسط اعضای شورا و سرپرست شهرداری مطرح شده است خوب می باشد اما باید دانست امروز مشکل ما مشکل کار فرعی و دو یا سه کار نیست، مشکل شهر همدان اساسی و کلیدی است که اگر به این مشکلات اساسی نپردازیم همچون سیل همه را خواهند برد.

 

 حاجی‌بابایی با اشاره براینکه حدود 346 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است تصریح کرد: 60 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت بودجه عمرانی است و من این نگاه را قبول ندارم، چراکه 36 هزار میلیارد تومان از بودجه آموزش پرورش، بودجه عمرانی است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مثالی که ساخت کانال را عمرانی میدانند اما تربیت دانشمند و نیروی انسانی را کاری هزینه ای میدانند گفت: این کار اشتباه است و در کل دنیا تولید علم و نیروی انسانی جزو زیرساخت‌های اساسی محسوب میشود و همین است که باعث میشود یک کشور عقب مانده نفت را 50 دلار بفروشد ولی یک کشور پیشرفته نفت را 500 دلار می‌فروشد.

 

وی ادامه داد: باید کار عمرانی توسط همه صورت بگیرد، 14.5 درصد هزینه فروش نفت به وزیر نفت برای انجام کار عمرانی داده می‌شود و زمانی که نفت به فروش می‌رسد 30 درصد آن به حساب صندوق توسعه واریز می‌شود.

 

حاجی‌بابایی ضمن اشاره بر اینکه بودجه بنیاد جانبازان از لحاظ عمرانی چندین برابر بودجه دولت است اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی چند 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند، 60 پروژه حرکتی عظیم وملی از نظر سرمایه‌گذاری می باشد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان اکباتان در دو ردیف پیش‌بینی شده بود که یکی سال 87 مصوب شده بود و دیگری مغفول مانده بود تصریح کرد: ساخت این بیمارستان 200 میلیارد تومان بودجه از بودجه ملی دریافت و وزیر بهداشت نیز با حضور در استان قبول کردند بیمارستان دیگری با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد تومان ساخته شود که بیش از دو برابر بودجه شهرداری است.

 

وی در ادامه با تاکید براینکه 22 پروژه در شهر همدان داریم گفت: 18 پروژه در سطح ملی میباشد و شامل موزه هنرهای معاصر، موزه غرب کشور و همچنین ساخت پردیس سینمایی است که توانایی این را دارد مرکز انیمیشن کشور باشد و با قرار دادن همه این پروژه ها درکنار هم خواهیم دید شاید 20 برابر بودجه عمرانی شهرداری، بودجه ملی هزینه می‌شود، بودجه ملی اینهاست.

 

حاجی بابایی با اشاره به پروژه‌ها،افزود: بالای تپه مصلی، موزه هنرهای معاصر، از این جمله است و تالار 5 هزار نفری همدان از سال 80 مانده و هر سال 2 تا 3 میلیارد بودجه اعتبار داشته که به استان‌های دیگر می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه  پردیس سینمایی شهر همدان را پروژه‌ای است که می‌خواهد همدان را تبدیل به مرکز انیمیشن کشور کند یادآورشد:  این پروژه دو گیر داشت که تا امروز مانده است البته 60 میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است.

 

حاجی بابایی با تاکید براینکه شهر همدان وضعیت بسیار وخیمی دارد اظهار کرد: شهر همدان در حال نابود شدن است، تمام شهر همدان حاشیه شهر است؛  سالهاست به محض ورود به شهر بوی تعفن استشمام میشود و همه از این اوضاع گلایه مندند،همین موضوع را در جلسه فرمانداری مطرح کردم اما چه کسی باید این مشکل اساسی را پیگیری کند؟

 

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه ها محدود اند گفت: همدان سه ورودی دارد، و وظیفه شهردار است جاده‌ها را اصلاح و آسفالت‌کشی کند که با بودجه محدود مگر توان چقدر کار را داریم؟ پس بهتر است  معاون عمرانی اقتصادی استان برای سه ورودی همدان طرح اقتصادی را اعلام کند؛ پس از جورقان و اتوبان که وارد همدان میشویم دیگر جاده ای نیست و علاوه بر نبود وضعیت مناسب جاده فاقد ایمنی است؛ آسفالت دور ترین نقطه را  درست کردیم ولی داخل همدان مانده است.

 

حاجی‌بابایی در ادامه با اظهار اینکه  اعضای قبلی شورا هم کار انجام دادند اما نتیجه نداشته افزود: در انجام کار مسیری که پیش رو گرفتیم اشتباه است و باید طرحی نو در نظر بگیریم؛ در حال حاضر در کشور یک مسابقه سنگین درحال برگزاریست و شهر ما بسیار عقب است.

 

*به استاندار هم رحم نمی‌کنم

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي تاکید کرد: برای مدیریت شهر شخص قوی می‌‌خواهیم، با شخص کار ندارم، فقط کار می‌خواهم، در این مورد به استاندار هم رحم نمي‌کنم.

 

وی بااشاره بر اینکه در رابطه با وضعیت امروزه  مملکت با شخص روحانی صحبت کرده است گفت: من به آقای روحانی هم گفته ام اوضاع کشور خوب نیست ،امروز مشکل مملکت از این حرف‌ها گذشته است با حرف نمی‌شود شهر را جلو برد؛ از الان تا چهار سال آینده اگر اعضای شورای شهر دیدند به آنها زنگ زدم سفارش کسی را بکنم این کار را نمی‌کنم؛ من کار می‌خواهم.

 

حاجی بابایی ضمن تاکید بر اینکه در مقابل مردمی قرار گرفتیم که مظلوم واقع شده‌اند افزود: وظیفه خود من  این است بیشتر برای این مردم بدوم، من با نام، شخص و هیچ کس کاری ندارم؛ امروز در کشور مسابقه و رقابت است، در برخی شهرهای دیگر از نیروی انسانی  شهر دیگری که دارای قدرت است برای شهرداری استفاده میکنند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: از سال 87 تا کنون ردیف اعتباری بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شهر همدان که قطب ششم کشور است گم شده است؛ همدان در کنار دیگراستان هاو قطب‌های علمی و صنعتی کشور همچون اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد بوده؛ عدم پیشرفت در همدان یعنی مشکل مدیریتی داریم، باید با مدیریت صحیح مشکلات را رفع کرد.

 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار نفر جوان بیکار از 600 هزار نیروی کار داریم گفت: من به شخصه خود را بیشتر از دیگران مسوول می‌دانم، باید برای رفع مشکلات این جوانان کارکنیم ، در حال حاضر کارها شروع شده و با سرعت عمل پیش میرویم.

 

وی تأکید کرد: بیمارستان اکباتان باید تا مهرماه سال آینده ساخته و افتتاح شود، تا کنون 40 میلیارد تومان هزینه شده و 160 میلیارد تومان نیز لازم است و به دنبال آن نیز دیگر پروژه‌ها باید به سرعت به بهره‌برداری برسند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخصوص بیمارستان فاطمیه همدان،گفت : نیروهای خدوم و ارزشمندی در این بیمارستان کارمی‌کنند اما متاسفانه مکان، ابزار و امکانات در این بیمارستان مناسب نیست.

 

*اگر فرد  قدرتمند برای شهرداری همدان پیدا کردید بیاورید

حاجی‌بابایی با رد  شایعه مطرح شده مبنی بر اینکه او گفته شهردار غیر همدانی انتخاب کنید اظهار کرد: اگر شهردار غیر همدانی قدرتمند باشد بله غیر همدانی انتخاب کنید؛ اگر همدانی قدرتمند باشد دست او را می‌بوسیم؛ اگر اصلاح طلب و یا اصولگرای قدرتمند دارید آن را بیاورید چراکه می‌خواهیم شهر 700 هزار نفری را مدیریت کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره بر این که امروز مدیریت، مدیریت قدرت، تولید، جسارت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است افزود: شهر تهران کسی را انتخاب می‌کند که کاندیدای ریاست جمهوری است، در تمام کلانشهرها کسی را انتخاب کردند که فردا کاندیدای ریاست جمهوری و یا حداقل کاندیدای وزارت کشور شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه باید کار را قدرتمندانه انجام دهیم گفت: اگر فرد  قدرتمند برای شهرداری همدان پیدا کردید بیاورید، کسی باید شهردار همدان شود که برای شهردای زینت شود؛ کاری ندارم اصفهانی، شیرازی و یا تبریزی است باید بتواند مردم را سرفراز و  همدان را کلانشهر کند.

 

وی تأکید کرد:  کسی نگذارد من به عنوان یک قدرت در انتخاب شهردار دخالت کنم، باید رسانه‌های شما هم رسانه شهرداری باشد، اگر این نگاه است موفق می‌شوید.

 

*چرا باید کلانشهرهمدان برای ساخت یک پل 45 میلیارد تومانی له له بزند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث من پایتخت تاریخ و تمدن ایران ‌زمین و کلانشهر همدان است، چرا باید کلانشهرهمدان برای ساخت یک پل 45 میلیارد تومانی له له بزند؟ همین کرمانشاه مبلغ 200 میلیارد تومان  صرف ساخت پل کرده‌است؛ هماهنگی لازم را استانداری، فرمانداری و معاونان عمرلانی برای طرح جامع شهر همدان انجام دادند و این طرح اسفندماه آماده می‌شود.

 

وی با اظهار اینکه تمام موارد در طرح جامع شهر همدان پیش‌بینی شده است گفت: جمعیت همدان 50 هزار نفر است و با این اوضاع قاسم‌آباد، حسن‌آباد و.... داخل شهر را جزء روستا حساب میکنیم؛ در بازدید از حسن‌آباد در مورد مشکل آب و فاضلاب با مسوولان صحبت کردیم که حرف‌های خنده‌دار می‌زنند که این جزو روستای بخش مرکزی است اما کوچه بغل دستی آن جزء منطقه شهری است و کانال فاضلاب دارد.

 

حاجی بابایی ضمن تاکید براینکه برای اقدام ساخت میدان امام (ره)  احترام زیادی قائل است گفت: معتقدم اول باید اسکلت شهر را درست کنید؛ پا دارد می‌گندد صورت را سرخ می‌کنید؛ پایین شهرغوغاست؛ 2 هزار خانواده در شهر برق، آب و گاز ندارند.

 

وی با اشاره به ارائه طرحی در مجلس برای دریافت آب، برق، و گاز در مناطق حاشیه‌ای تا سه سال به صورت موقت، گفت: امروز در شهر کسی راضی نیست به این مناطق آب، گاز و برق ارائه نشود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم همدان را تغییر دهیم باید این چهار سال را تبدیل به تاریخی‌ترین زمان شورا کنیم گفت: شما باید تصمیم های بزرگ بگیرید؛ باید طی چهار سال رینگ سوم شهررا اجرا و محدوده شهر را مشخص کنید و علاوه بر این اقدامات استانداری و ادارات کل  نیز باید با تمام بودجه پای کار بیایند.

 

حاجی بابایی با عنوان اینکه چهار منطقه بالای شهر همدان در گسترده کلانشهر از امامزاده محسن(ع) تا سد اکباتان باید اقتصادی و گردشگری شوند،افزود : باید با سه ورودی شهر هفت محور اقتصادی تعریف شود؛ اعتبارات دور نیست و اعتبارات را جذب میشوند؛باید در کشور باید سرمایه‌گذاری کنیم، در استان همدان نیز باید 18 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب شود که 10 درصد آن وظیفه نهادهای عمومی غیر دولتی است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وجود 27 نهاد عمومی غیر دولتی اشاره کرد و گفت: این نهادها باید یکپارچه دیده شوند، حدود 8 هزار میلیارد تومان از 18 هزار میلیارد تومان باید در همدان سرمایه گذاری شود؛ 2 هزار میلیارد آن را باید طبق قانون بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند که از این ظرفیت استفاه نکرده‌ایم و یک‌هزار و 800 میلیارد تومان نیز از نهادهای عمومی غیردولتی باید هزینه شود.

 

وی با تاکید براینکه باید 10 درصد تخصیص سرمایه از صندوق توسعه ملی باشد، بیان کرد: 10 درصد باید از بودجه‌های دولتی باشد و  جدولی از وضعیت استان و شهر همدان و سرمایه‌گذاری‌ها فراهم گردد.

 

حاجی بابایی به عدم فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی که از سال 87 مصوب شده است اشاره و  تصریح کرد: آیا سرمایه گذاری در کشور نشده؟ سرمایه‌گذاری کلان در کشور بوده است، اما در اینجا انجام نشده است که باید انجام شود.

 

وی ضمن یادآور شدن  راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن گفت: به دستور وزیر باید در اشل ایستگاه‌هایی نصب شود که اروپایی هستند و برای این اقدام به بودجه ای با مبلغ500 تا 600 میلیارد تومان نیاز است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی سرعت پیشرفت سایر استان‌ها  را سرسام‌آور دانست و تاکید کرد : در صورتی که ما نتوانیم پیشرفت داشته باشیم هر دقیقه عقب می‌رویم؛ اگر توافق برای پیشروی دارید صد درصد در اختیار شورا هستم شما تصمیم بگیرید کارهای استراتژیک و بزرگ دنبال کنید؛ پروژه‌ها یکی یکی قد علم می‌کند.

 

وی با همدان را شهری دانست که همه امکانات رفاهی را از دست داده است و گفت: امروزه بالای شهر همدان با بلندمرتبه‌سازی از بین می‌رود و پایین شهر مثل کویر شده است، چون کار زیرساختی انجام نشده هرکاری بکنیم زیر سووال است.

 

*شهرداری همدان ورشکسته است و باید درآمد حاصل کنیم

 

حاجی بابایی سیاست خود را جذب مهاجر دانست و ادامه داد: من به دنبال کلانشهر یک میلیونی هستم که اگر خواست 10 پل همچون پل سردار همدانی بسازد مشکل پیدا نکند، باید درآمد حاصل کنیم؛با  این روند که شما می‌روید بودجه شما کمتر است و از نظر اقتصادی شهرداری همدان ورشکسته است.

 

وی افزود: اعتقاد دارم شهرداری همدان باید در بحث درآمد ورود کند؛همه ما هر چه می‌خواستیم کردیم و این شده؛ پس باید فکر دیگری بکنیم، اگر همدان موفق شود تیم‌های ورزشی را به لیگ برتر ببرد یعنی سرمایه‌گذاری کرده است؛ در مجلس با یک مصوبه درمورد 27 درصد ورزش امسال در استان همدان 15 میلیارد تومان داده‌اند و در حال تخصیص بودجه جاری نیز هستند.

 

حاجی بابایی در ادامه خطاب به اعضای شورا و رسانه‌ها،گفت: به شما اجازه می‌دهم من را به عنوان نماینده در صورت کم کاری نقد کنید؛ من هم اگر شورا کار موفق انجام ندهد نقد می‌کنم؛ با توجه به برنامه ششم 18 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را چه کسانی باید انجام دهند و مطبوعات هم به عنوان نقش کلیدی این مسائل را دنبال کنند و با ما را زیر ذره‌بین داشته باشند تا شهر تکان بخورد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه مردم همدان دو چیز می‌خواهند،اظهار کرد : مردم می‌خواهند کار کنید و کاری برای جیب خود نکنید؛ مردم فهیم هستند، اگر کار کنید و مورد قبول مردم باشید دوره‌های بعدی انتخابات هم به شما رای میدهند و حتی نیاز به نصب پوستر ندارید.

 

حاجی بابایی در ادامه به بحث قیر رایگان اشاره کرد و افزود: قیر رایگان بر اساس قانون یارانه‌هاست،87 هزار میلیارد تومان درآمد داریم که بخشی از آن قیر رایگان است و باید بررسی شود که در سراسر کشور چقدر سهمیه وجود دارد و سهمیه استان چقدر است و اینکه آیا سهمیه و حق ما را دادند یا خیر؟

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه ما نباید برای دریافت سهیمه خودمان جلوی وزارت خانه صف بکشیم گفت: استانداری وظیفه‌اش است که این مسئله را پیگیری کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان