اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 26086
استاندار همدان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید قوی‌تر عمل کند گفت: نباید به بهانه توان خرید مردم، کیفیت کالا را نادیده گرفت.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه استاندارد استان اظهار داشت: باید کیفیت در تولیدات داخلی را اولویت کار قرار دهیم چرا که کیفیت بالا و استاندارد محصولات سبب توسعه صادرات می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه به ادارات همدان طی نامه‌ای ابلاغ کردیم تا در صورت وجود کالای مشابه داخلی کالای خارجی خریداری نکنند بیان کرد: تولیدکنندگان ما باید کیفیت تولیدات را مد نظر داشته باشند.

وی خطاب به معاونت سازمان ملی استاندارد کشور عنوان کرد: نگوییم به خاطر عدم قدرت خرید مردم از کیفیت صرف نظر کنیم، کالایی که تولید می کنیم در ابتدا باید کالای صادراتی باشد که در سطح بین المللی کیفیت آن مورد تأیید باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه متأسفانه استاندارد را کار شیک و تجملاتی می‌دانیم که ضرورت آن تبلیغاتی است گفت: اگر استاندارد نباشد با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم و از صادرات نیز استقبال نمی‌شود ضمن اینکه استاندارد باید در جامعه جایگاه خود را بیابد.

نیکبخت با اشاره به اینکه یکی از دلایل کم بودن بازارهای صادراتی و از دست دادن آن رکن کیفیت محصولات است، بیان کرد: یکی از مهمترن دلایل موفقیت کشورهای توسعه یافته استاندارد است ضمن اینکه صادرات نیازمند استاندارد است و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی با استاندارد به طور کامل هم‌خوانی دارد.

وی با بیان اینکه از عملکرد مدیریت استاندارد همدان کمال رضایت را دارم گفت: در مورد درخواست  معادل یک سوم حمایت اعتباری تهران از استاندارد همدان حمایت می کنیم.

آنگونه که باید و شاید در کشور به استاندارد توجه نمی‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه کیفیت عامل گرانی کالا نیست بیان کرد: این دیدگاه که کالای ضعیف تولید کنیم تا مشتریانمان را زیاد کنیم استدلال درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه در مدت خدمتم در همدان تنها دو سفر خارجی آن هم الزام آور به تاجیکستان و روسیه داشتم، و نگوییم که به خاطر عدم توان خرید مردم کیفیت کالا را پایین می‌آوریم.

نیکبخت با بیان اینکه خود اظهاری تولیدکننده نیازمند فرهنگ سازی است تصریح کرد: استاندارد ملی به استانها کمک کند و سازمان پویایی را ایجاد کند شما پیوند مستقیمی را با سلامت کالا و آرامش و اطمینان در جامعه دارید.

چرا اجازه تولید خودروی بی کیفیت داده می‌شود

وی افزود: در مورد تولید خودروی بی کیفیت در کشور که پلیس راهور و غیره آمار کشته شدگان آن را اعلام می‌کنند چرا باید استاندارد اعطا شود اجازه تولید به آنها داده شود.

نیکبخت بیان کرد: در حوزه خود اظهاری استاندارد باید به قدری کار شود و صبر و حوصله در این زمینه وجود داشته باشد که خود اظهاری برای مردم و تولیدکنندگان جا بیفتد.

وی با اشاره به اینکه صادرات باید از ضروری‌ترین و الزامی ترین فعالیت‌های ما باشد گفت: صادرات غیرنفتی نجات‌بخش اقتصاد ماست و درآمد ما باید با مالیات و توسعه صادرات تأمین شود و مالیات نیز نباید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده آسیب ببیند.

سازمان ملی استاندارد باید قوی تر عمل کند
 استاندار همدان با اشاره به اینکه باید مودی جدید شناسایی کنیم افزود: به گونه‌ای عمل کنیم که تولید در سطح کشور فراگیر شود و تعداد تولیدکننده‌ها نیز بیشتر شود ضمن اینکه سازمان ملی استاندارد باید قوی تر عمل کند و پوشش، توان، نظارت و حضورش بیشتر از وضع موجود باشد.

نیکبخت اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد باید از استانها در حوزه کمبود نیروی انسانی، تجهیزات آزمایشگاهی و غیره حمایت کند و استانداران استانها نیز حمایت می کنند، در همدان سازمان‌ها را الزام کردیم که از کالای داخلی استفاده کنند و ذی حسابان اسناد کالاهای خارجی را تأیید نمی کنند.

وی بیان کرد: میراث فرهنگی استان و فرمانداری نظارت جدی داشته باشد تا کالای چینی در بازار لالجین نداشته باشیم.
 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان