اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1396 - 13:24   |   کد مطلب: 25747
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با نارضایتی و ناکارآمدی که شرکت سیاحتی علیصدر داشته باید از غار خداحافظی کند چرا که دیگر اینجا خط پایان شرکت است.

به گزارش صبح الوند، محمدعلی پور مختاردر گفتگو با صبح الوند با اشاره به ورود دستگاه نظارتی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به غار علیصدر که یک خبر دست اول برای اهالی شهرستان کبودراهنگ است، گفت: در دیوان محاسبات رسیدگی جدی صورت گرفت و دادخواست نیز صادر شد و در این خصوص مسجل گردید که این شرکت 23 میلیارد تومان باید به دولت پرداخت کند .

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  این رقم در طول 25 سال  گذشته رقم بسیار کمی در مقابل درآمدهای کسب شده بوده و مسئولیت سنگین برای علیصدر بوده که باید پاسخگو باشند.

 

وی درخصوص موضوع دوم به خلع ید شرکت اشاره کرد و گفت:  کار شرکت سیاحتی علیصدر تمام است و شرکت باید از اینجا خداحافظی کند و این امر نیز به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان ابلاغ شده است. 

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ به ناکارآمدی شرکت سیاحتی علیصدر اشاره کرد و افزود: شرکت نباید به فعالیت خود ادامه دهد تا شاهد تغییر و تحول اساسی در غارعلیصدرباشیم.

 

*سرمایه گذاران بومی به بهانه های واهی سرگردان شده اند
وی افزود: شرکت سیاحتی علیصدر سرمایه گذاران بومی را به بهانه های مختلف سرگردان کرده که این امر باید مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.

 

پورمختار با اشاره به اینکه اگر شرکت علیصدر  سالیانه 1 میلیارد هزینه می کرد چنین اتفاقی رخ نمی داد، گفت: توانمندی و کارآمدی سرمایه گذارمحرز شد اما متاسفانه با کارشکنی مانعی بزرگ برای سرمایه گذاری ایجاد کردند که به صلاح استان توریستی همدان نبوده شد  و با ادامه این روند غار دراختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار خواهد گرفت.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه تفکر بسته ای در بین مدیران استان حکمفرماست، ادامه داد: تقابل با سرمایه گذار و سنگ اندازی در این مسیر مهم به صلاح هیچ کس نبوده و متاسفانه معضل بزرگی برای استان به شمار می آید.

 

*متاسفانه همدانی ها در سایر استان ها سرمایه گذاری می کنند 
وی با انتقاد از اینکه همدانی ها در خود استان سرمایه گذاری نمیکنند، افزود: عدم سرمایه گذاری بومی در استان یکی از مشکلات بزرگ به شمار آمده و نیازبه فرهنگسازی دارد.

 

پورمختار با اشاره به اینکه مسئولین عامل اصلی فراری دادن سرمایه گذاران بومی هستند، گفت: سرمایه گذاران با احداث معدن در برخی از روستاههای  کبودراهنگ  وارد عمل شده که متاسفانه با بی مهری برخی افراد از ادامه فعالیت  منصرف شدند.

 

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بهبود فضای کسب و کارباید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اتخاذ تصمیمات مهم در بین مدیران استان بسیار ضعیف بوده و نیازمند ورود صدا و سیما در این موضوع مهم می باشد.

 

*وضعیت جاده های استان مناسب نیست

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت جاده های استان همدان گفت: راههای  مواصلاتی در جذب توریست حرف اول  را زده و رفع موانع باید مورد توجه قرار گیرد.

 
وی با بیان اینکه کارهای اداری در رفع معضلات جاده های کبودراهنگ به کندی صورت میگیرد، افزود: مسیر کبودراهنگ و همچنین مسیری که از همدان به بهار و گل تپه می رود مشکل داشته و در طول چند سال گذشته اقدامات جدی شروع شده است.

 

پورمختار با انتقاد از اینکه مصوبات رییس جمهور در خصوص 4 بانده شدن جاده همدان تا غار از سوی مسئولین استانی اجرایی نشده است، گفت: در اولین سفر رییس جمهور به استان مصوب شد که بودجه ای برای این امر اختصاص یابد.

 

وی ادامه داد:   اما تا این مصوبه بر روی کاغذ قطعی و تخصیص بودجه و ردیف مشخص شود دو سال طول کشید  و چرا نباید مصوبه رئیس جمهور اجرایی  و تابه الان طول بکشد.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری های فراوان توانستم بودجه 4 بانده کردن جاده غار را به بودجه سال 96 برسانیم، گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیرخود این راه را مشاهده و قولش را دادند که این پروژه را شروع کنند.

 

*مسافران مسافت 35 کیلومتری را طی می کنند
وی اظهار کرد: با 4 باند شدن جاده مسافران که از کبودراهنگ تردد کند مسافت  35 کیلومتر را پیموده  گرچه جاده 4 بانده از سه راهی پایگاه نوژه  تا داخل شهر  است ولی ادامه آن حدود 20 کیلومتر جهت تعریضش مصوب شده است.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برخی از دستگاه ها با سنگ اندازی و خلاف شرایط خواندن مانع از پیشرفت سریعتر 4باند شدن جاده می شوند افزود: در این خصوص مجدد به وزیر راه نامه زده شده است و در اخرین سفر خود به استان هم تاکید داشتند که این امر مهم است و باید سریعا انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان