اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1396 - 23:36   |   کد مطلب: 24900
مدیرکل پزشکی قانونی همدان از تشکیل ۲۹ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی همدان طی سال گذشته خبر داد.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، علی‌احسان صالح ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه پزشکی قانونی زیرمجموعه قوه قضاییه است، افزود: امور کارشناسی توسط این سازمان به قوه قضاییه ارائه و در نهایت رأی نهایی از طرف قوه قضاییه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در استان همدان دارای شعبه‌هایی است، اظهارداشت: جذب نیرو رسمی در پزشکی قانونی به سختی صورت می‌گیرد.

 

کمتر پزشکی حاضر به همکاری با سازمان پزشکی قانونی است

صالح بابیان اینکه کمتر پزشکی حاضر به همکاری با سازمان پزشکی قانونی است و این موضوع سبب شده تا انگیزه افراد برای همکاری کاهش یابد تا جایی که در آزمون‌ها شرکت‌کننده‌ای وجود ندارد، گفت: دستمزد پایین پزشکان نسبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از دلایل عدم همکاری است.

وی یکی از خدمات در معاینات اجساد را ایجاد «دادپزشک» در مجموعه سازمانی دانست و گفت: دادپزشک به صورت خصوصی و با نظارت پزشکی قانونی خدماتی را برای معاینه سریع اجساد به خانواده‌ها ارائه می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه کار «دادپزشک» در معاینات مربوط به مرگ غیر طبیعی، مرگ مشکوک، تصادفات، خودکشی و حوادث کار است، افزود: این معاینات با دستور قضایی انجام می‌گیرد.

 

صدور یک‌هزار و ۵۶۹ جواز دفن

صالح با اشاره به اینکه در سال ۹۵ برای یک‌هزار و ۵۶۹ نفر جواز دفن از طریق دادپزشک صادر شده است، گفت: گسترش فعالیت دادپزشک کمک حال مردم و دستگاه قضایی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به موضوع تصادفات ساختگی از سوی کلاهبرداران نیز اشاره کرد و گفت: این افراد با اقدام به ساختن تصادفات ساختگی و آسیب رساندن به بخش‌هایی از بدن خود اقدام به گرفتن مبالغ هنگفت از بیمه‌ها می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه با شناسایی به موقع پزشکی قانونی و ابلاغ آن به دستگاه قضا شاهد کاهش موضوع پرونده در این سازمان بودیم، اظهار کرد: در قانون، شکستگی هر استخوان معادل هشت درصد از دیه کامل است و بر این اساس برای هر شکستگی ۲۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده بود که همین موضوع طمع سودجویان را بیشتر می‌کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان بابیان اینکه حدود ۴ درصد از فوتی‌هایی که به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند مربوط به حوزه تصادفات است، گفت: علت اصلی تصادفات به فرهنگ رانندگی در کشور مرتبط است.

وی آمار مجروحین ناشی از تصادفات در سال ۹۴ را ۷ هزار و ۲۹۲ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد در سال ۹۵ به ۷ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

 

تشکیل ۱۳ هزار و ۶۱۶ پرونده نزاع

صالح آمار مراجعین در بخش نزاع‌ها را ۱۳ هزار و ۶۱۶ پرونده خواند و یادآور شد: سال ۹۴ بیش از ۱۴ هزار نفر بر اثر نزاع و درگیری راهی پزشکی قانونی شدند.

وی مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی در حوزه قصور پزشکی در سال ۹۴ را ۱۲ نفر ذکر و عنوان کرد: این تعداد در سال ۹۵ به ۲۹ افزایش داشت و این تعداد پزشک به قصور پزشکی محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه ۱۰ نفر در سال ۹۵ بر اثر استفاده از قرص برنج، جان خود را از دست دادند، افزود: در سال ۹۴ این تعداد هشت نفر بودند.

وی آمار غرق شدگی در رودخانه‌ها و سدها در سال ۹۵ را ۱۶ نفر اعلام و عنوان کرد: سال گذشته ۲۱۴ مورد پرونده سقط درمانی در پزشکی قانونی همدان تشکیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان