اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 24794
استاندار همدان از افتتاح ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به همدان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدناصر نیکبخت بعد از ظهر امروز در در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: به‌زودی رئیس جمهور به استان همدان سفر می‌کند تا برخی پروژه‌های استان همدان از جمله آن می‌توان به پروژه راه‌آهن همدان-تهران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان همدان پروژه‌های دیگری نیز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان همدان دو هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط فعلی باید از قوانین و دستورالعمل‌ها برای رونق تولید استفاده کرد، افزود: شرکتی همچون کارخانه شوکت می‌تواند در راستای تولید بخاری‌های کم مصرف گازسوز اقدامات اساسی انجام دهد و در استان همدان نیز باید گام‌های حمایتی از آن برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج استفاده از بخاری‌های کم مصرف گازسوز باید ابتدا تسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان ترویج شود، عنوان کرد: دو هزار بخاری توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان از محل اعتبارات خریداری شود تا این کار توسط استان همدان کلید بخورد.

استاندار همدان با بیان اینکه وقتی یک استان این کار را شروع کند رویه شده و مابقی استان‌ها نیز اقدام می‌کنند، اظهار داشت: روسای سازمان صنعت و معدن و نوسازی مدارس تاکنون اعلام نکردند مشکل این کار از کجاست که بتوان آن را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه یک استعلام و جواب نباید سه ماه طول بکشد اظهار داشت: سازمان بازرسی قصد همکاری دارد و باید پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود.

نیکبخت با تاکید بر اینکه امور در بانک کشاوری نباید معطل شود، تصریح کرد: نباید طرحی دو سال معطل بماند چرا که این موضوع درست نبوده و نباید چنین رفتاری با سرمایه‌گذاران شود.

وی افزود: بانک کشاورزی با این همه توجه خاصی که مدیرعامل و هیئت مدیره به کشاور و تولید دارد طرحی که استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کارگروه تسهیل دنبال آن است دو سال در چرخه بانک کشاورزی معطل بماند.

استاندار همدان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات تولید و پروژه‌های تولیدی در استان همدان ضمن اینکه مواردی هست که گاهی اوقات به تاکیدات بیشتری دارد رضایت بخش است، افزود: امیدواریم امسال که به نام تولید و اشتغال نام‌گذاری شد و بسیار مناسب است بتوان به کمک بانک‌ها تولید را رونق بیشتری داده و افزایش دهیم که در حاصل تولید به اشتغال مناسبی می‌رسد.

نیکبخت اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات جامعه امروز بحث اشتغال است که با آنچه از گذشته مانده بود تعطیلی واحدهای تولیدی را به دنبال داشت باعث شد تا اشتغال یکی از عمده‌ترین مشکلات دیده شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود ایجاد سالانه 700 هزار شغل هنوز در جامعه مسئله بیکاری وجود دارد چون واحدهای تولیدی تعطیل شده و کمک نشدند، عنوان کرد: خوشبختانه با رسیدگی به 824 واحد تولیدی در استان همدان و پرداخت 950 میلیارد تومان تسهیلات بیش از سال 94 به صورت مستقیم بالای 90 درصد واحدها که قابلیت احیا داشتند به‌کار برگشتند.

نیکبخت با بیان اینکه واحدهای جدیدی که در استان ایجاد شد اشتغال 800 تا 900 نفری در ماه را در پی داشت اظهار داشت: با توجه به همه زیرساخت‌ها و برنامه‌هایی که در این سه چهار ساله در کشور ایجاد شد برای جهش سازنده و ارزشمندی آماده شده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان