اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 23:44   |   کد مطلب: 24762
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان:
تأمین آب شرب همدان از آب‌های سطحی/ مشکلی در آبرسانی وجود ندارد
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان گفت: با اشاره به اینکه با آب شدن منابع برفی پشت سد، پیش‌بینی می‌شود که سد آبشینه هم پر شود، گفت: سعی می‌شود که تا حد امکان برای تأمین آب، از منابع آب سطحی و فصلی عباس‌آباد و خاکو استفاده شود.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه بهار امسال با بارش نزولات جوی که صورت گرفت، منابع آب سطحی قوت گرفت، اظهار کرد: این میزان تا حدی پیش رفت که اکنون سد اکباتان سرریز شده و منابع سطحی پرآب شده است.

وی تصریح کرد: سرریز شدن سد اکباتان کمک خوبی کرد که شرکت آب و فاضلاب بابت منابع آبی مشکلی نداشته باشد و بتواند بدون دغدغه خاطر تأمین آب کرده و برداشتی از چاه‌ها نداشته باشد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه با چنین وضعیتی با آب شدن منابع برفی پشت سد، پیش‌بینی می‌شود که سد آبشینه هم پر شود، افزود: سعی می‌شود که تا حد امکان از منابع فصلی عباس‌آباد و خاکو همچنان استفاده شود.

وی اضافه کرد: استفاده از آب‌های منابع سطحی، از این نظر اهمیت دارد که از منابع آب چاه‌ها کمتر استفاده شود و این منبع آبی برای ذخیره کردن آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

نیکداد با تأکید بر اینکه برداشت از منابع آب فصلی تا زمانی که مقدور باشد، ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: برداشت از آب منابع سطحی و فصلی خاکو و عباس‌آباد تا زمانی که کشاورزان نیاز نداشته باشند، برداشت می‌شود تا آب چاه‌ها برای منابع زیرزمینی ذخیره شود.

وی در خصوص نبود قطعی آب در بهار و تابستان سال جاری اضافه کرد: اینکه قطعی آب نداشته باشیم، نیاز به کمک مردم دارد و باید با صرفه‌جویی و کاهش مصارف آب، مانع افزایش مصرف و در مواردی قطعی باشیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه سال گذشته با رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان، افزایش چشمگیری در زمینه مصرف آب نداشتیم، گفت: با توجه به اینکه شهروندان با صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف توانستند شرکت را در خدمات‌رسانی یاری کند، امیدواریم این روال امسال نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان