اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 19947
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:
31 درصد حجم ذخیره آب مخزن سد اکباتان خالی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره آب در مخزن سد به 23 میلیون و 280 هزار متر مکعب رسیده که 69 درصد حجم مخزن را تشکیل می دهد.

به گزارش صبح الوند،مرتضی عزالدین گفت: براساس گزارش ایستگاه‌های مبنا از اول مهر سال گذشته تا به امروز به طور متوسط 467 میلیمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: این در حالی است که استان همدان به طور میانگین در مدت زمان مشابه سال آبی گذشته، 306 میلی متر بارش را تجربه کرده است.

 

وی یاد آور شد: بارش های سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته 52 درصد و نسبت به دراز مدت 33 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه دیگر آبی به سد اکباتان وارد نمی شود، افزود: از ابتدای سال آبی تا کنون 68 میلیون متر مکعب آب وارد سد اکباتان شده است.

 

وی  گفت: دو رودخانه تامین کننده سد اکباتان فصلی هستند و در زمان بارش و فصول غیر زراعی آب مخزن سد را می توانند تامین کنند.

 

عزالدین افزود: استان همدان 100درصد منابع آب تجدید پذیر خود را استفاده می کند و بخش کشاورزی با مصرف بیش از 90 درصد از منابع آبی، بیشترین میزان مصرف آب را در استان به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان