اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 13:16   |   کد مطلب: 24750
استاندار همدان گفت: همزمان با اتمام ریل گذاری راه آهن همدان - تهران با حضور رئیس جمهوری به این استان 300 طرح بهره برداری می شود.
بهره برداری از 300 طرح با حضور رئیس جمهوری در همدان

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت شامگاه چهارشنبه در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال ریل گذاری راه آهن همدان - تهران به اتمام رسیده و سوت قطار به صدا در می آید.

وی اظهار کرد: شهرداری همدان زمین مورد نیاز برای ساخت ایستگاه راه آهن مسافری را تامین خواهد کرد تا در سفر رئیس جمهوری به این استان کلنگ زنی شود.

وی با ذکر اینکه همدان به پایلوت نیروگاه خورشیدی در کشور تبدیل شده است افزود: ظرفیت هر یک از نیروگاه های انرژی خورشیدی موجود در کشور یک مگاوات است در حالیکه سال گذشته 2 نیروگاه هفت مگاواتی در این استان بهره برداری رسید و چند نیروگاه هفت و مگاواتی نیز در دست اجرا است.

 

*** سرمایه گذاری هفت کشور در همدان ره آورد برجام

استاندارهمدان اظهار کرد: تا 3 سال پیش در بخش صنعت استان سرمایه گذاری خارجی انجام نشده بود ولی هم اینک هفت کشور در این استان سرمایه گذاری کرده اند.

نیکبخت اضافه کرد: بهره برداری از 6 فاز پارس جنوبی اتفاق مبارکی است به گونه ای که اگر تمام وزارت نفت را تعطیل می شد و تنها این کار را برای دفاع از منافع کشور در میادین مشترک ،انجام می دادیم ،ارزش زیادی داشت.

وی یادآوری کرد: در آغازین روزهای فعالیت دولت یازدهم برخی می گفتند این دولت تنها یکسال دوام می آورد که این پیش بینی با توجه به تحویل خزانه خالی، بالا بودن تعداد طرح های نیمه تمام و واحدهای تولیدی تعطیل صحیح بود.

وی افزود: ولی دولت با تمام توان طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرد ه ، ذخیره گندم را افزایش داد و بازار به آرامش بازگشت.

وی گفت: دولت بدون هیچگونه معطلی طرح های عمرانی را با پیوست محیط زیستی برای پیشگیری از بروز آسیب به محیط زیست آغاز کرد و طرح های بخش خصوصی را حرکت داد.

وی با ذکر اینکه در مذاکرات هسته ای همه قطعنامه ها علیه ایران لغو شد اظهار کرد: امروز آمریکا به درستی عملکرد ایران در برجام اقرار کرد و تعلیق تحریم ها را پذیرفت.

استاندار همدان بیان کرد: پس از اجرای شدن برجام صادرات نفت ایران از 800 هزار بشکه به 2 میلیون و 700 هزار بشکه رسید.

نیکبخت نوسازی ناوگان هوایی و پیشگیری از هدر رفت 4 میلیارد دلار ارز در سال را از ره آوردهای اجرایی کردن برجام دانست.

وی یادآوری کرد: دکتر روحانی در اولین حضور در سازمان ملل هشدار گسترش تروریسم را داد که دامن کشورهایی را که از تروریسم حمایت می کنند ، خواهد گرفت.

 

*** سرمایه گذاری 86 هزار میلیاردری در همدان

استاندار همدان یادآوری کرد: در دولت یازدهم 86 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در استان همدان سرمایه گذاری شده است.

نیکبخت افزود: بیش از 9 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته توسط بانک ها به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: نتیجه این اقدامات بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ایجاد ماهانه 700 تا یکهزار فرصت شغلی جدید در این استان بوده است.

استاندار همدان اظهار کرد: با رضایت اصناف قرار است 6 خیابان اصلی همدان همانند خیابان بوعلی به پیاده راه تبدیل شوند که اعتبار مورد نیاز آن بصورت یکسان از سوی استان، شهرداری و شورا و وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان