اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1395 - 23:46   |   کد مطلب: 24037
مدیر کل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در 9 ماهه سال جاری از طریق مراکز دولتی فنی و حرفه ای 34 هزار و 800 نفر دوره به میزان 6 میلیون و 600 هزار ساعت آموزش های مهارتی را به صورت رایگان دریافت نموده اند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، علیرضا مهرابی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند در محل فرمانداری افزود: در این مدت 726 حرفه آموزش داده شده و 433 کارگاه نیز برای داوطلبان برگزار شده که از مجموع شرکت کنندگان 40 هزار نفر در آزمون شرکت نموده که 31 هزار و 300 نفر یعنی 78 درصد آنها که از میانگین 60 درصد کشوری بالاتر می باشد قبول شده و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند .
وی افزود: مسابقه ملی مهارت در سطوح کشوری و جهانی برگزار می شود که استان همدان در سال گذشته با کسب چهار مدال طلا ، سه برنز و 9 دیپلم افتخار جزء چهار تیم برتر کشور قرار گرفته و 10 نفر از آنان به اردوی آمادگی مسابقات جهانی 2017 که در ابو ظبی برگزار می شود انتخاب شدند.
وی گفت: اگرچه سازمان فنی و حرفه ای متولی امر اشتغال نمی باشد و وظیفه آن بستر سازی برای ایجاد شغل است اما در 6 ماهه اول امسال در استان پنج هزار و 482 نفر از افرادی که از طریق فنی و حرفه ای گواهی مهارت کسب کرده اند به اشتغال رسیده اند .
مهرابی گفت: بر اساس قانون این سازمان به صورت رسمی نمی تواند مدرک صادر کند اما امتیاز و ارزش گواهی مهارتی که از طرف فنی و حرفه ای صادر می شود به ویژه در زمانی که فردی بخواهد برای کار از کشور خارج شود با مدرک لیسانس برابری می کند.
وی افزود: آموزشهایی که ما در سطح برخی از روستاها میدهیم گاهی اوقات برای تعداد زیادی شغل ایجاد می کند که نمونه آن طراحی دوخت در یکی از روستاهای همدان بود که توانست با بیشتر از یک میلارد و 300 میلیون ریال برای 130 نفر شغل ایجاد کند که اگر بخواهیم در طرحهای صنعتی برای این تعداد اشتغال ایجاد شود می بایست صدها میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.
مدیر کل آموزشهای فنی و حرفه ای استان گفت: یکی از بالاترین بسترهایی که در آینده می تواند برای افراد اشتغال ایجاد کند فضای مجازی و بستر وب می باشد که در حال حاضر دهها هزار نفر از طریق آن درآمد کسب می کنند.
مهرابی اظهار کرد: ما با کشورهای سوئد ، آلمان وروسیه تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم و آموزش های مهارتی را در این کشورها داشته ایم و اخیرا نیز قرار دادی را با کشور غنا به امضا رسانده ایم که دو هزار و 500 تا سه هزار نفر را آموزش دهیم .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان