اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. اسفند 1396 - 12:34   |   کد مطلب: 28963
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: پرورش گوزن توسط یک سرمایه‌گذار در شهرستان نهاوند انجام خواهد شد که سرمایه‌گذاری خوبی بوده و یک اقدام ابتکاری است.

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری ایسنا، منطقه همدان، کریم حمیدوند در‍ کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند با محوریت اشتغالزایی و ارائه تسهیلات روستایی و عشایری، اظهار کرد: باید پای کار باشیم چرا که نهاوند این همه شرایط و زمینه کار دارد اما متأسفانه آنچنان که باید کار را جدی نگرفته‌اند البته به تازگي در يک اقدام ابتکاري يک سرمايه‌گذار قصد ايجاد واحد پرورش گوزن در نهاوند را دارد.
وی افزود: در گذشته در مورد بخشنامه‌ها و اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري و اشتغال، تغيير ايجاد مي‌شد اما سرانجام بسیاری از طرح‌ها مورد تصويب قرار گرفت که اميدواريم این طرح‌ها به موقع به ثمر برسند و باعث اشتغالزايي بيکاران شوند.

حمیدوند تصریح کرد: اگر نياز است شهرستان پيشرفت کند، بايد همه دست به دست هم دهيم و تعامل کنيم و با رايزني و پيگيري‌هاي مستمر، حق شهرستان را بگيريم پس اميد ما براي ايجاد اشتغال و رفع معضل بيکاري به تصويب و تأييد همين طرح‌ها است.

وی خطاب به مدیران شهرستان خاطرنشان کرد: کيفيت طرح‌ها در کنار بالا رفتن آمار پرونده‌هاي مربوط به اشتغال مدنظر قرار گيرد، سعي کنيد با اقشار مختلف نيز صحبت کنيد و طرح‌هاي خوب و با کارآيي بالا جذب کنيد تا راحت‌تر مورد موافقت استان قرار گيرد و سهميه شهرستان گرفته شود.

فرماندار شهرستان نهاوند یادآور شد: مردم را به تعامل تشویق کرده و به سرمایه‌گذار واقعی کمک کنیم و بها بدهیم چرا که باید خدمت واقعی را برای مردم اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون اشتغال شهرستان 87 درصد محقق شده و برخی آمارها هم هنوز وارد نشده است و سهم نهاوند تکمیل می‌شود، افزود: برخی اقدامات را استارت زده‌ایم و در آستانه اجرایی شدن است که کمک خوبی به اشتغال شهرستان می‌کند.

حمیدوند همچنین درباره آمار اشتغال شهرستان نهاوند گفت: امسال سهمیه شهرستان نهاوند اشتغالزایی ۱۹۸۹ نفری بوده که تا کنون 1935 شغل در سامانه رصد ثب و ایجاد ‌شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند نیز بیان کرد: ۲۰۰ پرونده در سامانه کارا مربوط به جهادکشاورزی ثبت شده است.

احمد باقری افزود: ۴۰ میلیارد تومان به منظور پرداخت وام توسعه روستایی تشکیل پرونده شده که تعدادی از آنها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سقف وام و تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های واجد شرایط در استان است که 74.9 میلیارد تومان مجموع اعتبار طرح‌های بخش کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان