اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. بهمن 1395 - 13:51   |   کد مطلب: 23886
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:
تکمیل تالار قرآن آبروی ملی شهر/صد در صد پروژه های شهری نیاز به مقاوم سازی دارد
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تکمیل تالار قرآن به یک آبروی ملی تبدیل شده است خواستار اهتمام ویژه شهردار به تکمیل این پروژه شد.

به گزارش صبح الوند، حميدرضا طبی مسرور در صحن شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه تالار قرآن گفت: بازدید های مورد نیاز از این تالار صورت گرفته است که هزینه مورد نیاز برای ساخت پوشش گنبد با توجه به نوسانات در حدود چهارتا چهار ونیم میلیارد هزینه قابل قبولی است و تکمیل آن تنها خواستار توجه ویژه شخص شهردار است.

 

 

وی افزود سایر فضا ها و تجهیزات این تالار قابل استفاده  است، که در آینده ای نزدیک از آن بهره برداری خواهد شد و در حال حاضر تکمیل پوشش سقف  تنها به و اهتمام شخص شهردار در تخصیص بودجه به آن بستگی دارد.

 

وی افزود: در بحث پوشش سقف این مجموعه اختلاف نظرات زیادی وجود داشت، همچنین توقفی که در ابتدای طرح وجود داشت و عدم کلان نگری سبب شد تا تکمیل آن به تعویق بیفتد.

 

طبی مسرور بیان داشت: از شهردار خواستاریم تا حتی از هزینه های عمرانی پروژه های دیگر هم شده برای تکمیل کار این تالار هزینه نماید، زیرا تکمیل این پروژه به یک آبروی ملی تبدیل شده است.

 

 

وی در خصوص پارکینگ این مجموعه گفت : نداشتن پارکینگ برای این تالار قابل پذیرش نیست و پارکینگ مجتمع تنها پاسخ گوی  نیاز کارمندان است، به همین منظور ملک پشت تالار در حال به تملک درآوردن برای این امر است.

 

 

طبی مسرور در بحث نظارت بر ایمن سازی ساختمان های تجاری و پروژه های شهری گفت: حدود صد در صد پروژه های شهری به صورت  خرد وکلان نیاز به مقاوم سازی دارد و در همین زمینه نظارت هایی بر پاساژ استقلال و قدس انجام گرفته و نامه ای نیز برای ایمن سازی به این فضاها ارسال شده است، و این روند بازدید و نظارت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

وی در خصوص پیاده راه سازی خیابان اکباتان ابراز کرد: خوشبختانه با تجربه ای که در پیاده راه بوعلی کسب کردیم خطا و اشتباهات در این پیاده راه کمتر خواهد بود ضمن آنکه اشتباهات در پیاده را بوعلی نیز حداقل بود.

 

وی افزود : پردازش جداره ها در خیابان اکباتان از کف سازی آن مهم تر است و در پیاده راه سازی این خیابان سعی خواهد شد به معماری چند هزار ساله تپه هگمتانه توجه کرده و بر اساس گرافیک  و قدمت آن در آنجا عمل شود.

 

طبی مسرور همچنان بیان داشت : در ساخت پارکینگ در خیابان اکباتان کنده کاری ها عمقی نخواهد بود و اگر در آنجا آثار باستانی یافت شود اهتمام به حفظ آن خواهیم داشت.

 

وی در خصوص تکمیل پارکینگ آقاجانی بیگ گفت: این پارکینگ یکی از تاثیر گذار ترین پروژه های ما خواهد بود که طبق زمان بندی که برایش در نظر گرفته شده در حال پیشرفت است و در حال حاضر حدود 24 درصد پیشرفت داشته و ما برای سال آینده شاهد پیشرفت صد در صدی آن خواهیم بود.

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی  شهر همدان  بازار سینا،  پل سردار همدانی، پیاده راه سازی خیابان اکباتان ، پارک ملل، بازار سنگ و آهن،  تالار قرآن، میدان بار مرکزی همدان، بازار خودرو، و چند پروژه دیگر را از پروژه های در دست اقدام شهر همدان نامید.

 

 

وی در خصوص پروژه  پل سردار همدانی گفت: متاسفانه منابع مالی معرفی شده برای این پروژه به تحقق نپیوست که در این خصوص دارد پیگیری های قانونی انجام  میشود و در حال حاضر منابع درامدی در حال  سوق دادن به سمت تکمیل این پروژه است.

 

 

وی در خصوص تکمیل بازار سینا اظهار داشت: این پروژه با پیگیری های اخیر در حدود 70 درصد پیشرفت داشته است، و کمی مانده تا پایان سال 96  این بازار در خدمت مردم  قرار خواهد گرفت.

 

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی  شهر همدان خاطر نشان کرد: در شهر همدان با توجه به نیاز ها حدود 60 الی 70 درصد نیاز به ساخت پارکینگ های عمومی داریم.

 

 

وی برنامه های مشارکتی با سرمایه گذاران، تکمیل پروژه های شهری، گسترش مباحث شهری تدوین ضوابط شهری ، معماری و کاربردی، پیشنهاد ایجاد شهر داری منطقه 5، برند سازی و تبلیغ شهری ،افزایش حفظ محیط زیست با ایجاد هماهنگی بین ادارات مربوطه،  نگرش ویژه به بحث معلولین در مناسب سازی فضای شهری و ..... را از برنامه های آینده اعلام کرد.

 

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان