اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1395 - 11:02   |   کد مطلب: 23072
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نادیده گرفته شدن برخی موارد در برنامه ششم توسعه گفت: برخی موارد همچون اقتصاد مقاومتی و مباحث فرهنگی که از دغدغه های رهبری است در این برنامه دیده نشده است.

به گزارش صبح الوند،حجت الاسلام ناصر موسوی  لارگانی در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه برای پنج‌ساله کشور برنامه‌ریزی‌شده است گفت:  با توجه به نقش مهم این برنامه در توسعه کشور حقیقتا این برنامه باید جامع و کامل باشد اما برنامه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده بود، برنامه نبود 30 حکم داده بود و اعتقاد داشتند برنامه را باید خود دولت تبیین کند.

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به اتفاقاتی که در ارائه برنامه ششم توسعه به مجلس افتاده است گفت: در مجلس قبلی کلیات برنامه رد شد و اواخر مجلس بود که اصرار کردند ما آماده‌ایم که بیاییم با کمیسیون تلفیق که تشکیل‌شده برنامه را بنویسیم و اصلاح کنیم اما باز روزی که قرار شد در مجلس مطرح شود گفتند ما این برنامه را قبول نداریم و این برنامه‌ای نیست که ما به مجلس ارائه دادیم و نظرات تغییر کرد.

 

وی ادامه داد: در این مجلس مجدد عنوان را عوض کردند اما همان 30 حکم و چند ماده دیگر اضافه کردند و به مجلس ارائه دادند که مجلس بامشورتی که با مقام معظم رهبری داشتند که این باید تغییر کند در خود مجلس ورود پیدا کردند و اگر هم  لایحه دولت به‌طورکلی تغییر بکند شورای نگهبان رد می‌کند که هم‌اکنون  با مشورتی که با شورای نگهبان و با شخص حضرت آقا داشتند این را تبیین کردند.

 

حجت الاسلام موسوی لارگانی با انتقاد از نادیده گرفتن برخی موارد در برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه یک سری موارد کمتر دیده‌شده است و  مخصوصاً در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری  خیلی به آن تأکیددارند و می‌گویند تنها راه نجات این کشور بحث اقتصاد مقاومتی و محقق شدن سیاست‌های ابلاغی است یک مقدار کمرنگ دیده‌شده است.

 

وی مباحث فرهنگی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در برنامه ششم توسعه به آن توجهی نشده است و افزود:  در مباحث فرهنگی آن‌طور که باید توجه ویژه‌ای نشده  است چون یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری  بحث فرهنگ ،ولنگاری فرهنگی ،شبیه خون فرهنگی هست و  این چند سال پیش هم بحث اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را مطرح کردند .

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  در پایان تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به دغدغه‌های رهبری باید توجه بیشتری می‌شد که امیدواریم پیشنهاداتی که در مجلس نمایندگان دادند  که شاید بعضی از پیشنهادات بتواند مشکلات را حل کند تصویب شود و یک برنامه جامع و کاملی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان