اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 11:17   |   کد مطلب: 22665
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نوبخت خیلی عادی و به راحتی از کنار حقوق 234 میلیونی یک مدیر گذشت، گفت: امروز نیز دولت به به سادگی از برخورد با نجومی بگیران می گذرد.

به گزارش صبح الوند، «حجت الاسلام موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نزدیک به دو سال قبل بود که بحث حقوق نجومی یکی از مدیران شرکت های دولتی از سوی بنده مطرح و در آن جا سوالی از وزیر اقتصاد شد که چرا این مدیر چنین حقوقی را دریافت می کند؟!

وی اظهار کرد: آن زمان موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس هم مطرح شد اما برخی از مسئولان آن زمان هم گفتند که اگر این موضوع از تربیون مجلس مطرح شود حیثیت نظام زیرسوال می رود و شما مطرح نکنید و در حدود 9 ماه بعد وزیر، مدیری را که تخلف کرده بود برکنار کرد.

نوبخت تعداد متخلفان نجومی بگیر را خلاف واقع عنوان کرده است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: زمانی که بحث حقوق های نجومی مطرح شد روزهای اول حتی بعد از گذشت 9 ماه فردی مثل نوبخت از کنار آن گذشت، تا آن که مقام معظم رهبری چندین مرتبه برای برخورد با نجومی بگیران تأکید داشتند، بعد از آن همه تأکید هم در جایی شاهد هستیم که متأسفانه نوبخت عنوان کرده که افراد متخلف چهار نفر بودند و یا این که افراد بر اساس مجوز، قانون و یا آیین نامه ای که نوشته شده حقوق دریافت کرده اند!

نوبخت خیلی عادی و به راحتی از کنار حقوق 234 میلیونی یک مدیر گذشت!

حجت الاسلام موسوی لارگانی عنوان کرد: نوبخت همان زمان هم که مدیر اولی برکنار شد، آمد خیلی عادی گفت این گونه موارد نامتعارف نیست، مسئله متعارفی است و این شرکت ها بر اساس مصوبه و آیین نامه ای که دارند می توانند حقوق پرداخت کنند! در حالی که همان زمان بحث حقوق های 80 میلیون تومانی و یا 234 میلیون تومانی یکی از مدیران بانک ها مطرح بود و نوبخت خیلی راحت از کنار این دست موارد گذشت!

وی گفت: متأسفانه با وجود آن که مقام معظم رهبری در خطبه نماز عید فطر سال جاری عنوان می کنند که نجومی بگیران به بیت المال خیانت و ظلم کره اند، باید با این دست افراد برخورد شود و پول ها به بیت المال بازگردد و همچنین باید این افراد از کار برکنار شوند، می بینیم که دولت روزهای اول خیلی عادی و ساده از کنار این موضوع گذشت و زمانی که مطالبه گری مقام معظم رهبری را در این زمینه دیدند و مشاهده کردند که همه مردم از مسئله ای که رخ داده ناراحت هستند و اعتراض دارند، آمدند و گفتند در حدود بیش از 900 نفر در کل کشور حقوق های نجومی دریافت می کنندو بس.

دولت به جای برخورد با نجومی بگیران از آنان به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرد!

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت عنوان کرده بود که این تعداد افراد در مقایسه با تعداد کارمندهای دیگر، اصلا مسئله بزرگی نیست و نهایت چهار تا پنج درصد کارمندان اینجا تخلف کردند و برخورد می شود، آن روزهای اول هم آمدند در حدود 10 تا 13 نفر افراد متخلف را یا به نوعی مجبور کردند استعفا بدهند و یا اینکه خودشان استعفا دادند یا برکنار شدند مثل اعضاء هیأت مدیره صندوق توسعه ملی، اما تأسف بار تر اینکه بعد از آن به گونه ای درباره همین افراد برکنار شده صحبت کردند که اصلا مثل این ها وجود ندارد و و از آنان به عنوان ذخایر انقلاب یاد کردند.

گزارش دیوان محاسبات تعجب آور بود/حقیقت متخلفان نجومی بگیر بالاتر از این هاست

حجت الاسلام موسوی لارگانی در ادامه گفت: زمانی که دیوان محاسبات بیش از 900 نفری را که در ابتدا گفتند این ها تخلف کرده و حقوق های نجومی دریافت کرده اند به عدد به بیش از 370 نفر در گزارش دیوان محاسبات تقلیل داد، برای ما تعجب آور بود.

نوبخت بر چه اساسی می گوید، کسی تخلف نکرده و یا تعداد افراد متخلف نجومی بگیر کم است

وی عنوان کرد: تعجب آورتر آن که با وجودی که این افراد تخلف و ظلم کرده اند و باید با آنان برخورد شود، نوبخت، معاون اول روحانی آمد و گفت اصلا کسی تخلف نکرده و اگر هم تخلفی است یک تعداد افراد اندکی هستند، در حالی که این موضوع و این گونه واکنش ها برای ملت قابل قبول نیست.

در حالی که کارخانه ها تعطیل و یا نیمه تعطیل می شوند وام های بیش از 500 میلیون تومانی بدون بهره به خودشان می دهند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین افزود: در زمانی که می آیند برای خودشان حقوق و مزایای بالایی را تصویب می کنند، آن هم در شرایطی که اکثر کارگاه ها و بنگاه های تولیدی ما به واسطه کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش در حال تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، آیا این موضوع تخلف نیست؟

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: برخی از مسئولان می آیند 500 میلیون تومان وام بدون بهره یعنی صفر درصد برای خودشان تصویب و برداشت می کنند و گاهی هم بیشتر از 500 میلیون تومان تحلف کرده اند، در حالی که اگر یک بیچاره ای بخواهد تنها یک میلیون تومان وام بگیرد نمی تواند دریافت کند، آیا این موضوع تخلف نیست، آیا نباید با این گونه رفتارهای دوگانه برخورد شود؟

باید با برخورد قاطع جلوی تخلفات آتی را گرفت/موضع گیری نوبخت قابل قبول نیست

وی گفت: اگر قرار باشد این متخلفان تنها پول را به بیت المال بازگردانند و برخوردی با آن ها نشود، به طور قطع دست دیگران را با این گونه عملکردها باز می گذارند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مگر می شود فردی پول بسیاری را از بیت المال بردارد و در دو یا سه سال از آن پول استفاده کند یا حقوقی نجومی دریافت کند و بعد به دولت بازگرداند، و دیگر هیچ؟ مگر این رفتار صحیح است؟

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: باید جلوی تخلف را گرفت یعنی باید طوری برنامه ریزی کرد که اصلا کسی جرأت یک چنین تخلفاتی را نداشته باشد، برای مردم اصلاً این موضع گیری که نوبخت، عادل آذر و یا جهانگیری داشته اند حقیقتاً قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان