اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. دى 1395 - 8:51   |   کد مطلب: 23470
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تعجب از ذوق زدگی برخی مسئولین از خرید هواپیما گفت: تامین معیشت مردم اولویت اصلی دولت بود و این خرید جز بدهی برای دولت های آینده ثمره ای نخواهد داشت.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به اینکه هواپیمای ایرباس خریداری شده ، مرجوعی از یک کشور دیگر است گفت: این هواپیما به دلیل مسائلی همچون نقص فنی یا کیفیت مرجوعی کشوری دیگر بوده و حقیقتاً این‌قدر ذوق‌زدگی و خوشحالی ندارد.

 

نماینده مردم فلاورجان بابیان اینکه ابزار ذوق‌زدگی مسئولین از خرید چنین هواپیمایی جای بسی تعجب دارد گفت: وقتی خبرها را شنیدم که تعدادی از اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس چندین ساعت انتظار نشستند که هواپیما وارد ایران شود و شادی کردند، شاید  برای کشف یک سیاره جدید هم این‌قدر شادی نمی‌کردند.

 

برجام جز ضرر ثمره ای برای کشور نداشته است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سخنان برخی که خرید این هواپیما را دستاورد برجام می‌دانند گفت: برجام تا الآن جز ضرر برای کشور ما  ثمره‌ای نداشته و ما تمام زحمات چندین ساله دانشمندان هسته‌ای را با این توافقی که انجام دادیم از دست دادیم یعنی ما وقتی‌که سانتریفوژها را جمع‌آوری و اورانیوم غنی‌شده را از کشور خارج کردیم، وقتی قلب راکتور آب‌سنگین اراک را تخلیه کردیم و بتن پر کردیم و فردو را به یک مرکز پژوهش تحقیقاتی تبدیل کردیم برای کشور ضرر آور بود و از این امتیازاتی که دادیم هیچ امتیازی نگرفتیم.

 

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور که رسماً اعلام می‌کردند که ما هیچ قراردادی را امضا نمی‌کنیم مگر این‌که از روز اول همه تحریم‌ها برداشته شود  گفت: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری به هیئت مذاکره‌کننده هشدار داده بودند که این‌ها قابل‌اعتماد نیستند و همان‌طور که شما متعهد می‌شوید کاری را انجام دهید در مقابل طرف مقابل شما هم باید متعهد بشود ما امتیازات فراوانی را دادیم و امتیازی نگرفتیم.

 

 

دولت های آینده باید بار سنگین بدهی این خرید را به دوش بکشند

حجت‌الاسلام  موسوی‌لارگانی با بیان اینکه قرارداد خرید این هواپیما جز بدهی برای دولت‌های آینده ثمره دیگری ندارد گفت: این قرارداد دولت‌های بعدی  را هم بدهکار کرده و از طرفی هم باید دید برای خرید همین هواپیما چه تعهداتی را از ایران  گرفتند.

 

وی تأکید کرد: این دولت با خرید این هواپیماها یک بدهی را برای کشور به وجود آورده که  دولت‌های بعدی هم باید بار سنگینش این بدهی را به دوش بگیرند.

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سخنان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در یکی از جلساتی که کارگزاران نظام حضور داشتند عنوان کردند که اولویت مردم الآن خرید هواپیما نبود.

 

وی تأکید کرد: طبق نظرسنجی که از خود مردم هم  شده بود اکثریت قریب به‌اتفاق گفته بودند اولویت ما خرید هواپیما نبوده بلکه بیکاری بچه‌ها، معیشت ، بهبود اقتصاد کشور، رکود و تورمی که برای مردم است می‌باشد.

 

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: درست است دولت تورم را زیر هفت درصد اعلام کرده است اما درخواست مردم متوسط به پایین چیزی جز تأمین مایحتاج روزمره اشان نمی‌تواند باشد.

 

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در پایان با اشاره  به اینکه مردم خرید هواپیما را دستاورد برجام نمی‌دانند گفت: وقتی  یک قلم جنس مثل گوشت در عرض کمتر از یک ماه  گران و قدرت خریدشان کاهش پیدا می‌کند، لذا مردم اولویت‌هایشان  را تأمین معیشت اعلام می‌کنند نه خرید هواپیما و الآن هم مردم خرید هواپیما را دستاوردی برای برجام نمی‌دانند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان