اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1395 - 8:20   |   کد مطلب: 22861
روسیه اعلام کرد اگر پشتیبانی اش از ارتش سوریه نبود، اکنون دمشق در دست تروریست ها بود.

به گزارش صبح الوند، به نقل از خبرنگاران جوان، روسیه اعلام کرد اگر پشتیبانی اش از ارتش سوریه نبود، اکنون دمشق در دست تروریست ها بود.
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: «عملیات روسیه در سوریه به جلوگیری از سیطرۀ تروریست ها بر دمشق، آزادسازی بخش های وسیعی از خاک سوریه و انهدام مواضع تروریست ها کمک کرد».
چورکین دیروز جمعه در جلسه شورای امنیت گفت: «با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، توطئه سیطرۀ تروریست ها بر دمشق خنثی شد، قدرت جنگی و اقتصادی گروه های تروریستی تضعیف شد و بخش های وسیعی از سوریه آزاد شد». 
چورکین گفت: «روسیه همچنین برای آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان سوریه میانجیگری می کند، چه مخالفان داخلی چه مخالفان خارجی. هدف از این مذاکرات دست یابی به توافقی جامع درباره حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک بحران این کشور است».
نماینده روسیه اعلام کرد: «مسکو از زمان آغاز بحران سوریه همیشه برای حل سیاسی بحران این کشور براساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی تلاش می کرد».
این دیپلمات روس افزود: «ما همچنان معتقد به حل سیاسی بحران سوریه براساس مذاکره همۀ طرف های سوری، توقف درگیری ها، رساندن کمک های بشردوستانه و تداوم مبارزه با تروریسم هستیم».
چورکین گفت: «اولین اولویت در سوریه پس از آزادسازی حلب توقف کامل درگیری ها و ازسرگیری مذاکرات بین طرف های سوری است». 
او، همچنین، تأکید کرد: «مسئولان سوریه بارها اعلام کردند که آمادۀ مذاکره با مخالفان هستند».
انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان