اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. شهريور 1396 - 0:55   |   کد مطلب: 26377
معاون نیروی هوافضای روسیه روز جمعه در همایش نظامی بین المللی «آرمیا-2017» گفت: سامانه مشترک پدافند هوایی روسیه و سوریه با همکاری متخصصان نظامی دو کشور ایجاد شده است.

به گزارش صبح الوند میزان به نقل ار خبرگزاری ایتارتاس نوشت ، ژنرال سرگئی مشریاکوف معاون نیروی هوافضای روسیه گفت: در زمان حاضر سامانه پدافند هوایی مشترک روسی و سوری در سوریه ایجاد شده و نظامیان دو کشور تمام اهداف هوایی را با استفاده از این سامانه ردیابی می کنند.

وی ادامه داد: تمامی داده های مربوط به حریم هوایی سوریه از ایستگاه های هشدار دهی موشکی این کشور به مقر فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه مستقر در پایگاه حمیمم ارسال می شود.

مقام نظامی روس گفت: در این پایگاه یک گردان ردیابی هوایی، مجموعه های پدافند موشکی «پانتسیر-اس» و تسلیحات پدافند موشکی اس-400 مستقر است.

ژنرال مشریاکوف خاطرنشان کرد: تمام اهداف پرنده تا فاصله 400 کیلومتر و ارتفاع 35 کیلومتر توسط این تسلیحات شناسایی می شوند.

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این کشور علاوه بر یک مجموعه پدافند هوائی اس- 400، هفت سامانه دفاع هوائی اس- 400 نیز در سوریه مستقر کرده است.

روسیه با سوریه همکاری نظامی نزدیکی دارد و نیروی هوافضای روسیه به درخواست دمشق از مهر ماه سال 94 برای سرکوبی تروریست ها به ویژه داعش عملیات ضدتروریستی اجرا می کند.

مسکو بطور همزمان برای فروش جنگ افزارهای مورد نیاز دمشق اعلام آمادگی کرده است.

بنابراین گزارش، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) پیشتر گفته بود که مسکو می تواند فروش تسلیحات پدافند هوایی به دمشق را در صورت کسب توافق در اولویت قرار دهد.

ویکتور اوزروف به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: می توان مجموعه های لازم تسلیحات پدافند هوایی را به سوریه تحویل داد و با این اقدام نیز فشار سنگین بر صنایع دفاعی روسیه نیز وارد نمی آید.

مقام پارلمانی روس افزود: تحویل این تسلیحات به سوریه در صورت تصمیم گیری در مورد آن، امری فوق العاده نیست و باید به این واقعیت توجه کرد که این کشور در شرایط جنگ با تروریست ها قرار دارد و مسکو هم در سرکوبی آنها به دمشق کمک می کند.

وی تاکید کرد: روسیه با این اقدام قوانین بین المللی و تصمیم های شورای امنیت را نقض نمی کند و سامانه های پدافند هوایی هم تسلیحات دفاعی و نه تهاجمی محسوب می شوند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به نیاز دمشق به سامانه های پدافند هوایی پیشرفته اشاره کرده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان