اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 23:54   |   کد مطلب: 26000
بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی در باره دامنه همکاری‌های صنعت هسته‌ای ایران و روسیه با مقام‌های مسئول شرکت روس اتم مذاکره کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از میزان، کمالوندی سرپرست هیات ایرانی روز سه شنبه در پایان سفر به مسکو درباره مذاکرات انجام گرفته اظهار کرد: دیدار‌ها در چارچوب برنامه ریزی رایزنی‌های منظم دو کشور برگزار شد و در برگیرنده ابعاد مختلف همکاری‌های تهران و مسکو در عرصه صنعت هسته‌ای بود.

وی درباره مذاکرات با نیکلای اسپاسکی معاون امور بین الملل شرکت روس اتم، اظهار کرد: محور‌های مورد بررسی ابعاد همکاری‌های ایران و روسیه در واحد اول نیروگاه بوشهر و همچنین کار‌های مربوط به برنامه ساخت فاز‌های دوم و سوم این نیروگاه بود.

شرکت دولتی روس اتم و همچنین چند شرکت تخصصی وابسته مسئولیت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید و تامین نیاز‌های سوختی واحد اول نیروگاه بوشهر را براساس توافق‌های انجام شده بر عهده دارند.

براساس برنامه‌های پیش بینی شده در قرارداد ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید، سهم مشارکت ایران ۱۰ درصد است و افزون بر آن توافق شده تا پیمانکاران ایرانی هر کار مربوط به پروژه‌ها که توان انجام آن را دارند، بر عهده گیرند.

با توجه به این توافق و همچنین مسئولیت اجرای عملیات ساختاری اولیه مانند عملیات ساختمانی نیروگاه‌ها از سوی پیمانکاران داخلی، سهم شرکت‌های ایرانی تا ۲۵ درصد کل کار‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان