اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1397 - 21:26   |   کد مطلب: 30089
وزیر خارجه آمریکا به همراه وزیر خزانه داری این کشور در نشستی خبری درباره تحریم های آمریکا علیه ایران سخن گفتند.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه به تشریح جزئیات بیشتری درباره تحریم های یکجانبه و غیرقانونی اخیر این کشور علیه ایران پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در این خصوص ادعا کرد: به دنبال فشار اقتصادی بی سابقه بر ایران هستیم تا این کشور نتواند جهان و خاورمیانه را بی ثبات کند!

مایک پمپئو ادامه داد: امیداریم که به توافق جدیدی با ایران برسیم. امروز تمام تحریم های لغو شده به واسطه برجام را باز می گردانیم. در دوران ریاست جمهوری ترامپ، ۱۹ دُور از تحریم ها را علیه ایران اجرا کردیم. با اعلام تصمیم آمریکا از ماه می، بیش از ۱۰۰ کشور داد و ستد خود با تهران را لغو کرده اند!

وی در ادامه مدعی شد: هر کسی با ایران بر خلاف این تحریم ها، داد و ستد کند عواقب دردناکی در انتظارش خواهد بود! معافیت ها برای برخی از کشورها به دلیل اطمینان یافتن از عدم بروز مشکلات برای ان ها به صورت موقت است.

پمپئو اضافه کرد: چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه جزو ۸ کشور معاف از تحریم ها هستند؛ به مذاکره برای به صفر رساندن واردات نفت از ایران ادامه می دهیم. درآمدهای نفتی ایران در بانک های خارج از این کشور فقط می توانند در امور بشردوستانه به کار بروند.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: امروز واشنگتن آخرین قدم های خود را در زمینه تحریم های کامل ایران برداشت. امروزر تحریم های کامل خود علیه تهران را باز می گرانیم. بیش از ۷۰۰ فرد، گروه، هواپیما و کِشتی را تحریم کردیم که در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: صدها فرد و گروه دیگری که تحریم های آن ها پس از توافق هسته ای برجام لغو شده بود، را دوباره در فهرست تحریم ها قرار دادیم. امروز ۵۰ بانک ایرانی و بیش از ۵۰ شرکت زیر مجموعه ایرانی را هدف قرار می دهیم. ۴۰۰ مورد خاص در حوزه های کشتیرانی و هواپیمائی ایرانی و نیز ۲۶۰ نفر هم در لیست تحریمی ما هستند.

وی ادعا کرد: بیش از ۹۰۰ مورد مربوط به ایران در طول دولت ترامپ در ۲ سال گذشته تحریم شده اند. ایران زیر فشار های خرد کننده بین المللی قرار دارد. آن ها باید از توسعه سلاح های (دفاع) موشکی خود جلوگیری کنند! از تلاش تهران به منظور دُور زدن تحریم ها نیز جلوگیری می کنیم.

پمپئو در پاسخ به خبرنگار اسکای نیوز درباره رویه دوگانه واشنگتن در قبال ایران، در ادعائی مضحک مدعی شد: رویه ما در دولت ترامپ در این باره یکسان بوده است. ایران جان شهروندان آمریکائی را در خطر قرار داده است!

منوچین در پاسخ به خبرنگاری درباره تعامل این کشور با اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه کرد: ما هرگز نگفتیم که اروپائی ها از تحریم ها معاف می شوند. ما انتظار داریم که آن ها با ما همکاری کنند. فقط داد و ستد بشردوستانه می توانند انجام شود. به همه کشورهای اروپائی گفته ایم که دقیقا ما به دنبال چه چیزی هستیم. برخی از شرکت های اروپائی تصمیم به قطع داد و ستد با ایران گرفته اند.

پمپئو در پاسخ به خبرنگار الجزیره که درباره «برخودر دوگانه و متفاوت واشنگتن در قبال ایران و عربستان» سئوال کرده بود، مدعی شد: ایران به حوثی ها در یمن کمک می کند، اسرائیل را به نابودی تهدید می کند، به شیعیان در عراق کمک کرده و به دولت سوریه کمک می کند؛ پس بین رفتار ایران و عربستان تفاوت زیادی وجود دارد. ریاض در راستای مبارزه با تروریسم خیلی تلاش کرده است!

در ادامه خبرنگاری از وزیر خارجه آمریکا درباره 3 معافیت تحریمی واشنگتن علیه تهران سئوال کرد. پمپئو در پاسخ گفت: نیروگاه بوشهر بخشی از استثنائات ما در این خصوص هستند. موارد معافیت سه گانه، محدود و موقت هستند و به زودی اطلاعات آن را منتشر می کنیم.

دولت ایالات متحده آمریکا برغم مخالفت های جهانی روز دوشنبه در ادامه اقدامات یکجانبه گرایانه خود، فهرست تحریم هایش علیه ملت ایران را اعلام کرد.

 «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تحمیل فشار مالی این وزارتخانه بر ایران، باید این مساله را برای روشن کند که این کشور با انزوای مالی بیشتر و رکود اقتصادی روبرو می شوند، مگر اینکه رفتار بی ثبات کننده خود را تغییر دهند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که تحریم های این کشور شامل 50 بانک و شعبات آن و بیش از 200 فرد و کشتی در بخش کشتیرانی می شود و شرکت هواپیمایی ملی ایران (ایران ایر) و بیش از 65 هواپیمای این شرکت را هم در بر می گیرد.

اروپایی‌ها در داد و ستدهای بشردوستانه می‌توانند با ایران تعامل کنند

وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان این‌که «امروز آمریکا آخرین قدم‌های خود برای خروج از برجام را تکمیل می‌کند که بخشی از تلاش حداکثری و بی سابقه آمریکاست» در بیانی متخاصمانه مدعی شد که این تحریم‌ها علیه بزرگترین حامی تروریسم انجام می‌شود.

 استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس خبری که صبح روز دوشنبه به وقت محلی با همراهی وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌های آمریکا برگزار شد، گفت: در این تحریم‌ها 700 فرد، گروه، هواپیما و کشتی مورد تحریم قرار گرفته است که بی سابقه‌ترین در تاریخ آمریکاست. همچنین صدها فرد و گروه دیگر که قبلا تحت تحریم بودند مجدد تحریم‌ها علیه‌شان اعمال می‌شود و این تحریم‌ها در حوزه‌های نفت، بانک و سوخت است.

وی با بیان این‌که «بیش از 50 بانک ایرانی و بیش از 50 شرکت زیرمجموعه هدف تحریم قرار گرفتند» مدعی شد که این تحریم‌ها در چهارچوب منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و حقوق بشر است.

وی همچنین اعلام کرد: 400 مورد خاص در مورد انرژی، کشتی، هواپیما و 65 مورد هواپیما بخش‌های دیگری از تحریم‌ها هستند. علاوه بر این 260 نفر در این حوزه مورد تحریم قرار می‌گیرند. این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد در پنج ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا تاثیرگذارترین تحریم‌ها را داشته است که بیش از 900 مورد هستند که اینها قویترین فشارهای اقتصادی علیه ایران را بازتاب می‌دهند.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه اظهاراتش مدعی شد: تا وقتی ایران رفتار خود را تغییر ندهد و به رفتار خود در تولید سلاح پایان ندهد و برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند، این فشارها ادامه خواهد داشت و اگر سعی کنند تحریم‌ها را دور بزنند جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی پرسید چه پاسخی به اروپایی‌هایی دارید که انتظار داشتند در این تحریم‌ها مورد معافیت آمریکا قرار گیرند، گفت: ما هرگز نگفتیم کشورهای اروپایی از این تحریم‌ها معاف می‌شوند بلکه انتظار داشتیم به تحریم‌ها احترام بگذارند. البته در بخشی از موارد بشردوستانه صرفا می‌توانند این تعاملات را داشته باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا با بیان این‌که «ما این اطمینان را می‌دهیم که اگر داد و ستد آن‌ها بشردوستانه باشد می‌توانند با ایران تعامل کنند»، در ادامه مدعی شد ما نمی‌خواهیم به مردم ایران ضرر وارد شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان