اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 19:09   |   کد مطلب: 22483
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: موضع مسوولان ایران درباره تمدید تحریم ها علیه ایران و مصوبه کنگره آمریکا که به معنای نقض برجام است، جدی خواهد بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا سردار غلامعلی ابوحمزه عصر سه شنبه در نشست پرسخ و پاسخ با دانشجویان دانشگاه ملایر به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: شکی در نقض برجام از سوی طرف آمریکایی نیست، در حالیکه به کشورهای اروپایی که طرف های دیگر توافق برجام هستند، نیز خوشبین نیستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر وحدت رویه مناسبی بین مسئولان در دستگاه قضایی، مجلس شورای اسلامی و دولت برای رسیدگی به موضوع برجام و مصوبه آمریکا ایجاد شده است.
سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: زبان برخورد با آمریکا زبان اقتدار است، چرا که آنها دارای روحیه استکباری بوده و اهل قانون و منطق و شورای امنیت نیستند و هر چه در مقابل آنها ایستادگی کنیم، عقب نشینی خواهند کرد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در رابطه با برجام عنوان کردند که تمدید تحریم ها از سوی طرف آمریکایی صحیح نیست و این نقض برجام است و در مقابل آن جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر فعالیت گروه های مختلف در دانشگاه ها با تفکرهای مختلف بیان کرد: در این فعالیت ها اگر هدف ترسیم شود و زمینه وحدت در همه گروه ها فراهم شود، تنوع در شیوه ها و روش ها مشکلی ندارد.
سردار ابوحمزه گفت: باید سعی شود اهداف در تشکل های دانشجویی مشخص شده و بر اساس این اهداف حرکت کنند و در عین حال نیز زیرساخت های فکری فعالیت های گروه ها هم مشخص باشد.
وی درباره مشکلات جوانان فارغ التحصیل نیز اظهار کرد: امروز اولویت مهم کشور مساله اشتغال، بیکاری و مسکن جوانان است که مسئولان باید علاوه بر رفع این مشکلات در راستای اتمام طرح های نیمه تمام و کارخانه های تعطیل نیز تلاش کنند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار بیش از 10 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که مشکل عمده آنها اشتغال و مسکن است و با توجه به بالا رفتن سن ازدواج، اولویت برنامه ریزان جامعه باید فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و جلوگیری از هرگونه آسیب ها و معضل اجتماعی باشد.
سردار ابوحمزه همچنین آینده انقلاب را در گرو توانمندی علمی دانشجویان دانست و گفت: امروز اگر کسی علم و تکنولوژی داشته باشد، قدرت هم دارد و اگر بخواهیم دین، افکار و ارزش های خود را به دنیا صادر کنیم، باید از نظر علمی قوی باشیم.
وی معرفت، بصیرت و معنویت را مهمترین وظیفه دانشجویان عنوان کرد و افزود: شبکه های ماهواره ای امروز معضل بزرگی برای ضربه زدن به اعتقادها و باورهای جوانان است که دشمنان سعی دارند در این شبکه ها و برنامه های آموزشی ابتذال فکری و اخلاقی را در بین جوانان ما القا کنند.
به گزارش ایرنا فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش سپاه در آبادانی و سازندگی کشور اظهار کرد: سپاه پاسداران همواره از زمان پیروزی انقلاب و پس از تاسیس، همه دولت ها را در آبادانی و سازندگی کشور کمک و همراهی کرده است.
سردار ابوحمزه گفت: همه ظرفیت های سپاه همیشه در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، چون نظر و اعتقادش کمک به مردم و محرومیت زدایی است.
دانشگاه ملایر دارای بیش از 6 هزار دانشجو است و در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام /*

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان