اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آبان 1395 - 21:29   |   کد مطلب: 21718
معاون عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه خون و آبرو می‌دهیم ولی به کسی باج نمی‌دهیم، گفت: غار علیصدر به عنوان انفال باید در اختیار دولت باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمودرضا عراقی بعد از ظهر چهارشنبه پیراموان مباحث عنوان شده پیرامون غار علیصدر در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دروازه گردشگری استان همدان از علیصدر شروع می‌شود و غار علیصدر برند گردشگری استان همدان به شمار می‌آید چراکه همانند آن وجود ندارد.

وی بابیان اینکه سازمان ایرانگردی و جهانگردی سال ۷۰ متولی غار بوده است، گفت: از آنجا که بهره‌برداری از غار برای این سازمان سخت بوده استاندار وقت تدبیری اتخاذ کرده و شرکتی تشکیل شده و  ۴۰ درصد سهام آن به سازمان ایرانگردی و جهانگردی، ۴۰ درصد به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها و ۲۰ درصد سهام به شهرداری همدان داده شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: دولت در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند خدمات را واگذار کند یا غار را کامل اجاره دهد اما چون غار از انفال بوده امکان واگذاری آن به هیچ‌کس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این غار به شرکت علیصدر واگذار شده است، عنوان کرد: تا ۳ سال گذشته شرکت علیصدر سودی نداشته و اگر می‌خواستیم به طور واقعی بهره‌برداری شود امکان‌پذیر نبود و شهرداری‌ها و دولت کمک کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سیاحتی علیصدر همدان افزود: با کم کردن هزینه‌ها و مراقبت شدید از استخدام نیروی جدید و به کار بردن راه‌های اقتصاد مقاومتی و سعی در استفاده بهینه از غار و شفافیت امور، اکنون به سوددهی رسیده ایم.

وی اظهار داشت: از سال ۹۱ تا کنون سوددهی غار علیصدر بین یک تا دو میلیارد تومان بوده که تقسیم نشده است در حالی که می‌توانستیم مقداری جزئی از اندوخته قانونی و سهام را تقسیم کنیم.

از سال ۸۹ تا سال ۹۴ شرکت علیصدر ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته اما باید هزینه‌های این شرکت را نیز در نظر داشت چرا که در برابر درآمدها هزینه نیز داشته‌ایم عراقی بیان کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۴ شرکت علیصدر ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته اما باید هزینه‌های این شرکت را نیز در نظر داشت چرا که در برابر درآمدها هزینه نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به بکارگیری ۳۰۰ نفر به عنوان پرسنل شرکت علیصدر عنوان کرد: امسال درآمد غار علیصدر ۱۶ میلیارد تومان بوده که سالانه بین هشت تا ۱۰ میلیارد تومان صرف پرسنل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه هزینه‌های شرکت‌های دولتی و خصوصی برای مجامع توسط حسابرسان رسمی کشور که مجوز دارند حسابرسی می‌شود، گفت: هر سال در شرکت سیاحتی علیصدر مجمع تشکیل شده و بازرسان، بازرسی رسمی انجام داده اند.

وی تأکید کرد: صورت‌های مالی را حسابرسی تأیید کرده و مجمع نیز پذیرفته به طوری که ۵ میلیارد تومان سود حاصل شده و ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده و میزان سود حاصله نیز در خود شرکت و غار سرمایه‌گذاری شده است.

عراقی با اشاره به موضوع اجاره ۷۰۰ هزار تومانی غار اظهار داشت: اراضی بالای غار ۲۴۰ هکتار است و چون آن زمان برای حفاظت مناسب، میزان امکانات منابع طبیعی و نیروی انسانی محدود بود برای حفاظت از غار، شرکت سیاحتی این اراضی را اجاره کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ میلیون تومان اجاره به منابع طبیعی پرداخت شد، گفت: حساسیتی در رابطه با ۲۴۰ هکتار نداریم و هر زمان منابع طبیعی امکانات داشته باشد می‌توانیم حفاظت را به آنها واگذار کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سیاحتی علیصدر همدان عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود مدیران دولتی حضور داشته و پول را می‌برند، درست نیست و از ۲۵ سال پیش نماینده سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها در هیئت مدیره معاونت عمرانی بوده و تصمیمات را جمعی گرفته ایم.

به عملکرد خود مطمئن بوده و آماده پاسخگویی در هر جایی هستیم

وی بابیان اینکه خون و آبرو می‌دهیم ولی باج به کسی نمی‌دهیم، گفت: با توجه به اینکه به عملکرد خود مطمئن بوده و آماده پاسخگویی در هر جایی هستیم.

عراقی با بیان اینکه غار علیصدر به عنوان انفال باید در اختیار دولت باشد، گفت: هر چه قانون درباره بهره‌برداری تشخیص دهد، مشکلی نداشته و به آن عمل خواهیم کرد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه مسئولان استانی و دستگاه نظارتی، اطلاعات درستی به دیوان محاسبات نداده‌اند، اظهار داشت: شرکت از نظر حقوقی، خصوصی محسوب می‌شود و عده‌ای سعی می‌کنند ما را دلسرد و محاظفه کار کنند ولی رویه ما اینگونه نیست و روحیه رو به جلو داریم.

وی افزود: اگر به دادستان دیوان محاسابات اطلاعات مناسب و درستی دهیم تجدیدنظر می‌کنند و دیوان محاسبات استان اطلاعات کافی به دیوان کشور نداده است.

عراقی با بیان اینکه تعصبات منطقه‌ای و محلی را باید کنار گذاشت، تأکید کرد: اگر شرکت علیصدر خصوصی بود سازمان بازرسی وارد نمی‌شد.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان