اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مهر 1395 - 14:08   |   کد مطلب: 20295
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: مراسم پرچم باید به بهترین شکل ممکن در مدارس استان اجرایی شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در آئین نواخته شدن زنگ مدارس در هنرستان دخترانه شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان افزود: یکی از محورهای توسعه یافتگی جوامع نیروی انسانی است و کشورهایی که توجه جدی به نیروی انسانی داشتند به موفقیت های زیادی دست یافته اند.
وی بر تلاش در راستای تربیت و رشد نیروی انسانی و مهارت آموزی به این نیروها تاکید کرد و گفت: ما باید در راستای افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تلاش و فرهنگ 'ما می توانیم در عرصه دنیا گام های بزرگی برداریم' را در عرصه تعلیم و تربیت نهادینه کنیم.
به گزارش ایرنا الهی تبار اضافه کرد: شهدای ما از این مدارس به میدان های نبرد رفتند و چیزی را که در مدرسه فرا گرفتند در میدان های نبرد حق علیه باطل معنا کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: والدین نباید دانش آموز و مدرسه محل تحصیل او را رها کنند و باید با مدارس همکاری همه جانبه داشته باشند تا بتوانند چگونه زیستن و چگونگی مقابله با آسیب های اجتماعی را به فرزندان خود به درستی بیاموزند.
وی به کسب رتبه عالی توسط آموزش و پرورش همدان در سال گذشته در زمینه پروژه مهر اشاره کرد و گفت: باید بستر و فضای با نشاط و با معرفت با مدیریت منسجم برای فرهنگیان،دانش آموزان و اولیای آنان فراهم کنند.
الهی تبار درباره آغاز سرشماری نفوس و مسکن نیز گفت: سرشماری یکی از مباحث حیاتی کشور است و نیازمند همکاری همه جانبه تمامی افراد جامعه است و دانش آموزان می تواند در این زمینه مشارکت اجتماعی داشته باشند.
به گزارش ایرنا الهی تبار از دانش آموزان خواست که در محیط خانواده فضای مشارکت اینترنتی خانواده هایشان را ایجاد کنند و باید در این راه انگیزه های تشویقی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.
وی به بیان زندگینامه شهید چمران برای دانش آموزان پرداخت و گفت: شما دانش آموزان باید از فرصت وجودی خود و تلاشی که برای تعلیم و تربیت شما می شود استفاده کنید و تلاش کنید عرصه های بلند علمی و معرفتی را با موفقیت پشت سر بگذارید.
زنگ بازگشایی مدارس،زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس و زنگ آغاز سرشماری نفوس و مسکن با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و مدیران آموزش و پرورش این استان روز شنبه سوم مهرماه به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نواخته شد.
بیش از 12هزار کلاس درس در 2هزار و 576 مدرسه برای استقبال از بیش از 261 هزار دانش آموز در واحدهای آموزشی استان همدان در سال تحصیلی جدید آماده است.
از این تعداد بیش از 153هزار نفر در مقطع ابتدایی، 64هزار و 200 نفر در مقطع متوسطه اول و حدود 44 هزار نفر در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.
همچنین 22 هزار و 500 نفر فرهنگی در استان همدان شامل 11هزار و 400 معلم خانم و 11هزار و 100 نفر معلم آقا مسئولیت آموزش به دانش آموزان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان