اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1395 - 4:19   |   کد مطلب: 19696
سفير جمهوري غنا در ايران به استاندار همدان پيشنهاد داد تا خواهر خواندگي همدان و دومين استان بزرگ غنا که بزرگترين مرکز معادن طلا و صنعت است پيگيري شود.

به گزارش صبح الوند، الحاجي ايم بيلاه باوا ( Bawah gilbert ayembilah ) سه شنبه شب در ديدار با استاندار همدان افزود: هدف از حضور در همدان شناخت پتانسيلهاي و زمينه هاي همکاري همدان و کشور غنا است و اينکه بعنوان سفير چه کارهايي مي توان براي پيشبرد اين تعامل انجام داد.

وي اضافه کرد: پس از بازديد هاي صورت گرفته از همدان متوجه شدم در بسياري از فعاليت ها متخصصان اين استان مي توانند به کشور غنا کمک کنند.

سفير غنا در ايران اظهار کرد: بحث آموزش براي کشور غنا بسيار حائز اهميت است و در ديدار با رئيس يکي از مراکز دانشگاهي همدان اين موضوع مطرح و با استقبال اين مقام مسئول مواجه شد.

بيلاه باوا در زمينه تعامل در حوزه کشاورزي نيز گفت: نتايج بازديد از مزيت هاي بخش کشاورزي اين استان به ويژه استفاده از ابزارهاي نوين در اين بخش و توليد ادوات کشاورزي، نشان از وضعيت مطلوب اين استان در حوزه کشاورزي است.

وي تاکيد کرد: بطور حتم پتانسيلها و ظرفيتهاي اين استان به ويژه در حوزه کشاورزي به تجار و بازرگانان کشور غنا براي همکاري بيشتر منتقل مي شود.

به گزارش ايرنا سفير غنا در ايران افزود: به رئيس اتاق بازرگاني استان همدان مکرر عنوان کرده ام که کشور غنا در تمامي زمينه ها مي تواند با اين استان همکاري داشته باشند.

بيلاه باوا اضافه کرد: پس از ديدار با گروه تجار و توليدکنندگان همدان پي برديم که کارهاي بسيار بزرگي را مي توان با تعامل با يکديگر آغاز کرد.

وي با ذکر اينکه گزارش اين سفر به دولت غنا منعکس مي شود گفت: همکاري لازم براي گسترش مبادلات در حوزه هاي مختلف از هم اکنون آغاز شده و شما نيز بايد تجار خود را براي سفر به غنا آماده کنيد.

سفير غنا در ايران اضافه کرد: غنا، کشور در حال توسعه و با منابع فراوان است که در صورت حضور متخصصان اين استان در اين کشور آنها مي توانند از اين منابع به خوبي استفاده کنند.

به گزارش ايرنا بيلاه باوا اظهار کرد: بخش کشاورزي يکي از زمينه هاي مناسب براي همکاري همدان و غنا است و بخاطر مشکلات آب و خشکسالي در ايران ، در دو کميسيون مشترک ايران و غنا نيز راجع به آن تصميم هايي گرفته شده است.

وي اضافه کرد: کشور غنا سرزمين پر آب، حاصلخيز و مرغوب است که مي توان اين زمينها را براي آباداني در اختيار تجار همداني قرار داد.

سفير غنا در ايران وعده داد: بعنوان سفير تلاش کند طرفين بهترين نتيجه را از اين ديدار مشترک و تعاملات تجاري بگيرند.

بيلاه باوا با قدرداني از همکاري، استقبال گرم و شايسته استاندار همدان افزود: بازديد هاي صورت گرفته از اين استان نشان داد که استاندار به خوبي اين استان را مديريت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان