اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1395 - 10:45   |   کد مطلب: 18795
استاندار همدان با بیان اینکه خبرنگاران هنوز نتیجه راستی‌آزمایی اشتغال را به من اعلام نکرده‌اند، گفت: راستی‌آزمایی خبرنگاران برای اعتماد به آمار تأمین اجتماعی بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت  در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه ملاک اجرای مصوبات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگشتن کارگر به سر کارش است، اظهار کرد: ما در مقابل مردم مسؤول هستیم و تمام تلاش مجموعه استان به ثمر رسیدن احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال است.

وی با بیان اینکه آن دسته از واحدهای تولیدی که احیا می‌شوند، نباید با مشکل بازار مواجه شوند، افزود: اگر توسعه صادرات را در دستور کار قرار ندهیم، احیای واحدهای تولیدی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

استاندار همدان تصریح کرد: بهانه موافقت نکردن مرکز برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل از سوی استان قابل قبول نیست و مدیران استانی باید از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های خود تعهدی را که در جلسه ستاد تسهیل پذیرفتند، پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل هستیم، ادامه داد: وقتی در جلسه‌ای مصوبه‌ای به تصویب رسید، باید اجرایی شود بنابراین انتظار نداریم که کار روی زمین بماند.

نیکبخت با اشاره به اینکه نباید واحدهای خرد را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع واحدهای خرد اهمیت بیشتری در ایجاد اشتغال نسبت به واحدهای بزرگ پیدا می‌کنند.

وی گفت: به عنوان مثال یک واحد پتروشیمی با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه برای 400 نفر شغل ایجاد می‌کند، اما یک طرح خرد در جورقان با 11 میلیارد تومان سرمایه برای 650 شغل ایجاد می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی که تاکنون رخ داد به برکت منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: این اتفاقات از جمله مواردی است که در اثر راه‌اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دست آمده است.

وی در میان سخنان خود به بحث راستی‌آزمایی آمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها از روی حب و بغض مطالب را مطرح نمی‌کنند بلکه از روی دلسوزی قلم می‌زنند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور است که از خبرنگاران خواسته می‌شود راستی‌آزمایی کنند، خطاب به مدیرکل تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: من آماری را ارائه می‌دهم که تأمین اجتماعی اعلام می‌کند و این آمار شماست و از قول خودم نمی‌گویم.

وی افزود: هنوز خبرنگاران نتیجه را به من اعلام نکردند و من گزارش تأمین اجتماعی را گفتم.

استاندار همدان در ادامه خطاب به مدیرکل تأمین اجتماعی استان بیان کرد: راستی‌آزمایی خبرنگاران برای اعتماد پیدا کردن به آماری بود که از سوی تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و ما به دنبال این بودیم که ببینیم چقدر می‌توان به آمار تأمین اجتماعی اعتماد کرد؟.

وی مجدداً این مسؤول را خطاب قرار داد و گفت: شما اعلام کردید که خبرنگاران راستی‌آزمایی را انجام داده و آمار را تأیید کردند.

نیکبخت از او خواست آمار تعداد بیمه‌شدگان را بر روی سایت اطلاع‌رسانی اداره کل تأمین اجتماعی قرار دهد و تأکید کرد: باید این کار با درج تعداد و شهرستان‌ها انجام شود زیرا این آمار شماست،.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مشخصات کامل بیمه‌شدگان جدید باید ماهانه به استانداری اعلام شود و تعداد آنها بر روی سایت قرار گیرد، تأکید کرد: راستی‌آزمایی را هم یکبار انجام می‌دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات را باید با نرخ 18 درصد تقسیط کنند، ادامه داد: بانک‌ها نرخ تقسیط تسهیلات معوقه را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد برای تأمین وثیقه سند اجاره می‌کند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل اشتغال باید به کارآفرین اهمیت داد و حتی دست او را بوسید.

نیکبخت با بیان اینکه چرا نتوانستیم از تسهیلات واحدهای روستایی با نرخ سه و چهار درصد استفاده کنیم، گفت: کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی و تعاون  توانستند در راه‌اندازی کسب و کار خرد اقدامات مطلوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همدان از نظر ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و ظرفیت مردمی مومن و متدین در کشور بی‌نظیر است، اظهار کرد: معادن گسترده و امکان برپایی صنایع تبدیلی و صنایع پایین دستی در کمتر استانی فراهم است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان به خوبی معرفی نشده است، افزود: همدان گوهر ناشناخته است به طوری که بزرگترین غار دنیا، شهر جهانی سفال، سراب‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر دیگری دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های استان به جز کارآفرینی در حوزه اشتغال و تولید همکاری خوبی دارند، ادامه داد: برخی از بانک‌های خصوصی هم به خوبی همکاری می‌کنند اما برای کار بیشتر نیاز به دستورالعمل دارند.

نیکبخت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهکاری است که می‌تواند مشکلات را کاهش داده و ما را برای رسیدن به سرمنزل مقصود یاری رساند، خاطرنشان کرد: ارتباط بانک‌ها با بانک‌های خارجی برقرار شده که این از نتایج برجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز سالروز اجرای برجام است، اظهار کرد: امروز صادرات نفت از 800 هزار بشکه به 2.5 میلیون بشکه رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه تثبیت حق غنی‌سازی و خروج از فصل هفتم شورای امنیت از توفیقات برجام است، افزود: ما هرگز به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد زیرا استکبار همیشه دسیسه و عهدشکنی دارد و ما باید همواره خود را در حوزه اقتصادی تقویت کنیم تا هیچ ترفندی بر ما تأثیرگذار نباشد.

نیکبخت با بیان اینکه توسعه صادرات باید مکمل تلاش کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل باشد، تصریح کرد: اگر کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل تمام تلاش‌ها را انجام دهند و همه واحدها احیا شوند اما توسعه صادرات فعال نباشد، همه تلاش‌ها ابتر خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ما دسترسی خوبی از نظر دریایی، ریلی و زمینی به دنیا داریم، ادامه داد: مشوق‌های بسیار ارزشمندی توسط دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی برای صادرات دیده شده که تاکنون سابقه نداشته است.

استاندار همدان با بیان اینکه مشوق‌هایی دولت شامل یارانه، معافیت، جوایز صادراتی، هزینه حمل و نقل، هزینه برپایی نمایشگاه در خارج از کشور، هزینه ایجاد دفتر فروش در خارج کشور و هزینه انبار دپوی کالا می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای منویات مقام معظم رهبری تمام قد وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در توسعه صادرات همه با جدیت ورود کنند، گفت: در جلسه ستاد تسهیل، 152 مورد مصوبه اجرایی را با دقت باید بررسی کرد.

نیکبخت با بیان اینکه کمیته پیگیری مصوبات ستاد تسهیل را هفتگی برگزار و هیچ کاری جز پیگیری اجرای مصوبات نداشته باشد، اظهار کرد: فرمانداران استان به خوبی در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ورود پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه به ستاد تسهیل کشور افتخار می‌کنیم، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت تمام خواسته‌های استان را اجابت کرد و به دفاع از استان برخاست.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مشکلات طرح استحصال منیزیم از دولومیت به اتمام رسیده است، تصریح کرد: مشاور طرح خود را ارائه داده و به زودی اجرای طرح آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مردادماه جشنی برای جهانی شدن لالجین برگزار خواهد شد، افزود: به دنبال استفاده از این جشن برای معرفی بیشتر استان هستیم زیرا هیچ استانی به مانند همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان