اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 18718
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: طی جلساتی با وزیر نیرو و طرح سوال از وی در مجلس، موافقت آغاز عملیات اجرایی سد گرین نهاوند گرفته‌شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از گرو، حسن بهرام نیا با ارائه گزارش کاری به مردم نهاوند در مورد اقدامات انجام‌گرفته بعد از آغاز رسمی فعالیت مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعتمادی که مردم شریف نهاوند به این‌جانب داشتند و بنده را به‌عنوان خادم خود انتخاب کردند وظیفه ما نیز ارائه گزارش عملکرد به مردم در فواصل مختلف زمانی است.

وی با اعلام برخی از پیگیری‌ها در حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: جلساتی با وزیر محترم بهداشت و معاونین وی انجام شد که خروجی این جلسات برای حوزه بهداشت و درمان نهاوند نتایج خوبی در برداشت و موفق شدیم نزدیک 2 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه برای شهرستان اخذ کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: اخذ مجوز پذیرش دانشجوی رشته پرستاری برای دانشکده پیراپزشکی نهاوند، جذب اعتبار و موافقت با تأسیس کلینیک تخصصی در محل محوطه دانشکده پیراپزشکی، رایزنی جهت نوع جذب نیروی انسانی در بیمارستان جدید با تأکید برجذب نیروی بومی شهرستان نهاوند ازجمله نتایج این رایزنی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان به 2 دستگاه دیالیز و ماشین بیهوشی، تجهیز این بیمارستان با 9 تخت بستری ویژه و پیگیری تجهیز بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان به دستگاه ام آر آی حاصل برگزاری جلسه با وزیر بهداشت بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد پروژه تعطیل‌شده سد گرین نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه این سد جز 30 سد تعطیل‌شده کشور بود برای رایزنی دراین‌باره 2 جلسه با وزیر نیرو و جلساتی با مسئول سدهای کشور و قائم‌مقام وزیر نیرو انجام شد که خروجی این جلسات موافقت با اجرای این پروژه بود.

وی اظهار داشت: سد گرین نهاوند با توجه به عدم پیگیری عملاً تعطیل شد بود که با طرح سوال و رایزنی با وزیر نیرو و اعلام مشکل در اولین نطق خود در مجلس شورای اسلامی، آغاز عملیات اجرایی سد مطالبه شد که متعاقب آن با دستور مستقیم وزیر نیرو به واحدهای ذی‌ربط راهکارهای اجرایی شدن این پروژه و قرار گرفتن در ردیف بودجه مورد تصویب قرار گرفت.

بهرام نیا افزود: بیش از 90 درصد کار انجام‌شده است و به امید خدا عملیات اجرایی این پروژه عظیم به‌زودی آغاز می‌شود تا بارقه‌ای از امید برای مردم شریف شهرستان نهاوند باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس از دیگر پیگیری‌ها برای رفع مشکلات مردم نهاوند خبر داد و گفت: اخذ مجوز توسعه فیزیکی درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در مجاورت درمانگاه، مجوز جذب پزشک متخصص قلب، اطفال و داخلی، اخذ مجوز جذب نیرو جهت تکمیل کادر درمانی و کادر اداری درمانگاه و پیگیری تجهیز درمانگاه تأمین اجتماعی به دستگاه اکوکاردیوگرافی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند بوده است.

وی از پیگیری برای رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال یا تعطیل شهرک صنعتی نهاوند خبر داد و اظهار داشت: اخذ پروانه فعالیت و پیگیری شروع بکار و انجام مقدمات جهت دریافت تسهیلات برای فعال‌سازی شرکت ویژن کاسوا (بازیافت لاستیک خودرو) در دیدار مستقیم با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت و معدن در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: 70 درصد شهرک صنعتی نهاوند تعطیل است که باید تلاش کنیم تا این واحدها به چرخه تولید بازگردند و اشتغال ایجاد شود که در همین زمینه مجوز کارگاه احداث مبل و منبت در نهاوند اخذشده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه و نقش حساس آموزش عالی در توسعه و پیشرفت نهاوند گفت: اخذ دستور وزیر محترم علوم در خصوص توسعه رشته‌ها و دوره‌های دانشگاه پیام نور و تکمیل ساختمان دانشگاه مذکور، موافقت انجام قسمتی از پروژه عمرانی دانشگاه دولتی نهاوند (دیوارکشی پروژه مذکور) و پیگیری گسترش رشته‌ای و ایجاد دوره‌های تکمیلی در دانشگاه‌های نهاوند از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه آموزش عالی بوده است.

وی گفت: قرار دادن پروژه‌های احداث خوابگاه ورزشکاران نهاوند، استخر مجتمع ورزشی بانوان، احداث سالن ورزشی باستانی دهفول، تکمیل زمین چمن فوتبال شهر برزول، احداث سالن ورزش باستانی ورزشگاه علیمرادیان، احداث سالن ورزشی روستای رزینی در ردیف‌های اعتباری استانی و ملی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه ورزش و جوانان شهرستان نهاوند بوده است.

بهرام نیا با اشاره به اهمیت موضوع راه، مسکن و شهرسازی گفت: اخذ موافقت و دستور تسریع در پرداخت وام برای تعمیر مساکن روستایی، جذب اعتبار ویژه جهت اجرای طرح‌های هادی روستاها، تأمین اعتبار و پیگیری از طریق رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس ستاد بحران جهت بازسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از بارندگی شدید و سیل در بهار امسال، دستور اکید و جلب موافقت جهت تأمین اعتبار و تکمیل مابقی پروژه چهار خطه نمودن محور نهاوند به فیروزان به طول ۱۲ کیلومتر، تسریع در عملیات اجرایی اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی کشور و دستور تسریع در بهسازی محور نهاوند به آورزمان از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه مسکن و راه و شهرسازی نهاوند بوده است.

وی از دیدار با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: در این دیدار موضوع تقویت آنتن دهی و پوشش حداکثری ارتباط تلفن همراه در مناطق روستایی و پوشش نقاط کور آنتن دهی در شهرستان و فراهم نمودن زیرساخت مناسب جهت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در روستاها موردبحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضمن احترام مجدد به محضر مردم شریف شهرستان نهاوند بسیاری از پیگیری و رایزنی‌ها با برخی وزرا، مسئولین و ازجمله تشکیل جلسات با سرمایه‌گذاران و خیرین صورت پذیرفته است که انشا الله با نهایی شدن، نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان