اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1395 - 13:42   |   کد مطلب: 18713
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند گفت: در حفاری غیر مجازی که در منطقه ای غیر باستانی در شهر نهاوند صورت گرفت هفت حفار غیر مجاز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش صبح الوند به نقل از گرو، محسن جانجان با اعلام این خبر گفت: این هفت نفر در منزلی مسکونی در جنب قبرستان قدیمی نهاوند معروف به قبر آقا اقدام به حفاری به عمق حدود 20 متر نموده بودند که با کمک اداره آگاهی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
وی در ارتباط با اهداف این حفاری گفت: با توجه به اینکه این منطقه غیر باستانی بوده و در آن شواهدی مبنی بر وجود آثار و اشیاء تاریخی مشاهده نگردیده لذا انگیزه آنان هنوز مشخص نشده است.
وی افزود: این افراد که سه نفر آنها بومی بوده و بقیه اهل تهران می باشند از حدود 10 روز پیش با وسایل و ادواتی مانند دریل برقی ، موتور برق و دیگر وسایل مورد نیاز حفاری در این منزل اقدام به حفاری نموده بودند.
جانجان گفت: با توجه به اینکه در این قبرستان مقبره یکی از بزرگان شهر به نام مرحوم آل آقا قرار دارد این احتمال وجود دارد که آنها قصد داشته اند که حفاری خود را به سمت این قبر ادامه داده تا بتوانند به آن برسند.
وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بررسی ها برای انگیزه حفاری های صورت گرفته از سوی مقامات قضایی در دست اجرا می باشد.
شهرستان نهاوند یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران می باشد که سابقه مدنیت آن به قبل از اسلام می رسد و اتفاق های بزرگ تاریخی از جمله جنگ بزرگ اعراب و ایران در ان رخ داده است.
در این شهرستان آثار تاریخی مربوط به دوره های مختلف وجود دارد که از جمله آنها می توان به وجود معبد لائودیسه ، حمام حاج آقا تراب ، تپه گیان ، تپه باباقاسم و خرابه های قلعه یزدگرد که امروزه در زیر بناهای مسکونی قرار گرفته اشاره نمود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان