اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1395 - 14:26   |   کد مطلب: 18720
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
افزایش 20 درصدی برداشت آلبالو و گیلاس در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از افزایش 20 درصدی برداشت آلبالو و گیلاس در ملایر خبر داد.

به گزارش صبح الوند، غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اینکه 460 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو و گیلاس است، اظهار کرد: از این میزان 350 هکتار زیر کشت آلبالو و 185 هکتار نیز زیر کشت گیلاس است.

وی میزان اراضی بارور زیر کشت گیلاس و آلبالو در شهرستان را بیش از 300 هکتار دانست و گفت: 110 هکتار نیز به صورت نهال و غیر بارور بوده که در سال‌های آینده جزو اراضی بارور می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه بخش زند ملایر بیشترین میزان تولید گیلاس و آلبالوی شهرستان را به خود اختصاص داده است بیان کرد: در هر هکتار از اراضی سطح زیر کشت آلبالو و گیلاس، 3 هزار و 500 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

وی میزان برداشت آلبالو در شهرستان را به صورت سالانه بیش از یک هزار تن دانست و گفت: میزان برداشت گیلاس نیز بیش از 350 تن است.

تقوی با بیان اینکه امسال از نظر برداشت آلبالو و گیلاس نسبت به سال‌های گذشته رشد داریم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این باغات یک‎هزار و 500 تن محصول شامل یک‎هزار تن آلبالو و 500 تن گیلاس برداشت شود.

وی گفت: این میزان برداشت نسبت به سال‎های گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به میزان صادرات آلبالو و گیلاس شهرستان اظهار کرد: با توجه به بازار مصرف بیش از 50 درصد از آلبالوی شهرستان به سایر استان‌ها و کشورهای منطقه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

 وی  با اشاره به سرمای زودرس بهاره در سال جاری گفت: بسیاری از میوه‌ها شامل بادام، زردآلو و هلو  که گل‌های آنها زودتر شکوفه می‌دهد به علت سرما آسیب دیدند و درختانی گه گل آنها دیررس‌تر بود کمتر دچار آسیب سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به فصل برداشت غلات در ملایر بیان کرد: فصل برداشت جو از اواسط خردادماه در ملایر انجام شده و گندم و کلزا نیز از اوایل تیرماه در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 36 هزار و 700 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار گرفته تصریح کرد: 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیز زیر کشت جو دیم و آبی رفته است.

تقوی با اشاره به میزان رشد گندم در سال زراعی امسال در ملایر بیان کرد: پیش‌بینی برداشت گندم در شهرستان امسال بیش از 60 هزار تن است که نسبت به سال قبل بیش از 30 درصد رشد دارد.

این مسؤول در ادامه سخنانش یادآور شد: میزان برداشت جو نیز در شهرستان بیش از 26 هزار تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه یکصد هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت کلزا قرار گرفته است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی برداشت این محصول 200 تن در سال زراعی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان