اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 18549
استاندار همدان گفت: کميته‌اي متشکل از نمايندگان استانداري، صنعت، معدن و تجارت، تعزيرات حکومتي و شرکت بازرگاني و غله استان همدان نحوه عملکرد عامل توزيع آرد استان همدان را در کوتاه ترين زمان بررسي و نتيجه را اعلام کنند.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت  در کارگروه ارتقا کيفيت گندم، آرد و نان استان همدان بعد از شنيدن انتقادهايي از سوي فرمانداران شهرستان هاي همدان مبني بر وجود تخلف در توزيع آرد شرکت عامل در استان همدان، افزود: نظارت از کارخانه هاي آرد نانوايي‌هاي همدان بايد با شدت پيگيري شود تا رضايتمندي مردم از کميت و کيفيت نان افزايش يابد.

وي با اشاره به اينکه تحويل آرد کمتر از سهميه به نانوايي‌هاي استان همدان تخلف است، ادامه داد: شرکت غله و بازرگاني و هيچ يک از فرمانداران گزارشي در اين زمينه ارائه نداده است.

استاندار همدان تصريح کرد: وقتي تخلفي توسط هر فردي رخ مي‌دهد مردم اثرات آن را از چشم دولت مي‌بينند و همه مسئولان بايد اين مساله را جدي گرفته و اجازه بروز تخلفات را ندهند.

نيکبخت تصريح کرد: عامل توزيع آرد استان همدان بدون هيچ رقيبي در استان فعاليت داشته و اين موجب کاهش احتياط مي شود.

وي با تاکيد بر تقويت نظارت بر کارخانه هاي آرد استان همدان افزود: نان به عنوان غذاي اصلي مردم استان همدان محسوب مي‌شود و دستگاه‌هاي متولي بايد نظارتها را افزايش دهند و از سوي ديگر صداي اين نظارتها نيز بايد شنيده شود.

وي ادامه داد: مماشاتي در زمينه نظارت و بازرسي از فرآيند پخت نان نبايد صورت گيرد و اگر تذکر و اخطاري به واحدي داده شد ولي در دفعه هاي بعدي هنوز آن ايراد رفع نشد بايد برخورد جدي با آن واحد صورت گيرد.

استاندار همدان همچنين درباره قيمت گذاري جديد نان در استان همدان نيز گفت: قيمت نان در پنج تا هفت استان همجوار و دورتر، مورد بررسي قرار گيرد تا بتوان به نرخ مناسبي در راستاي قيمت‌گذاري دست پيدا کرد.

نيکبخت با اعلام اينکه بايد نظارتهاي جدي بر نانواييها ابلاغ شود، گفت: در کنار اختياراتي که به اتاق اصناف براي بازرسي براساس دستورالعمل وزير صنعت و معدن داده شد به سازمان صنعت و معدن همدان تکليف گرديد که براي نظارت بويژه بر نانواييها ورود جدي داشته باشد.

استان همدان با يک ميليون و 750 هزار نفر جمعيت ، بيش از يک هزار و 800 واحد نانوايي شامل سنگک، لواش، بربري و تافتون دارد.

سال گذشته 306 هزار و 965 تن گندم از کشاورزان همدان خريداري شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان