اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1395 - 11:23   |   کد مطلب: 18494
زن و شوهری که تصاویر شخصی دختر جوانی را منتشر و با تهمت و افترا قصد بدنام کردن وی را داشتند توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان دستگیر شدند.

 سرهنگ اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، در تشریح این خبر افزود:با مراجعه خانمی جوان و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی و در محله ای که در آنجا سکونت دارند، به دلیل حساسیت پلیس در حفظ حیثیت افراد و در اولویت قرار دادن اینگونه پرونده ها موضوع در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:در تحقیقات مشخص شد فردی ناشناس تمام تصاویر پروفایل شاکیه را در شبکه های اجتماعی مختلف جمع آوری و به مرور زمان در محل زندگی وی منتشر و با نسبت دادن الفاظی ناشایست قصد هتک حیثیت وی را داشته است.

این مقام انتظامی گفت:با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی،دستگیر و تمامی ادله دیجیتال وی جهت بررسی های علمی جمع آوری گردید.

وی تصریح کرد:متهم در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای واستخراج شده از تلفن همراه وی ،صراحتا به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد:بنده با پدر شاکیه اختلافات کاری داشتم و پس از تفکر بسیار موثرترین روش برای انتقام گیری را انتشارتصاویر و هتک حیثیت دختر ایشان تصور و به کمک همسرم در شبکه های اجتماعی تمامی تصاویر را ذخیره و در گروه های محله زندگی ایشان منتشر نمودیم.

رئیس پلیس فتا همدان ضمن بیان این مطلب که این زوج بدترین روش را برای انتقام گیری انتخاب کرده بودندگفت: هرگونه تحرک و عمل غیرقانونی در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا رصد خواهد شد و شهروندان می توانندهرگونه موارد مشابه را با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IRو قسمت گزارش مردمی به ما طلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان