اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1397 - 13:53   |   کد مطلب: 30014
رئيس پليس فتای استان همدان از دستگيري عامل مزاحمت با سوء‌استفاده از تصاوير خصوصي در شبکه‌ اجتماعي اينستاگرام خبر داد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ‌دوم فيروز سرخوش‌‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمي به پليس فتای استان مبنی بر اینکه شخصي به مدت 2 سال در شبکه‌ اجتماعي اينستاگرام اقدام به مزاحمت و ايجاد صفحه جعلي و سوء‌استفاده از تصاوير خصوصي‌ او می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی کارشناسان پليس فتای استان مشخص شد، متهم با زيرکي و با استفاده از ترفندهاي مختلف نسبت به ايجاد صفحه جعلي به نام این خانم اقدام و با ارسال تصاوير خصوصي‌اش به بستگان نامبرده در شبکه‌ اجتماعي اينستاگرام براي او ايجاد مزاحمت‌می کند.
سرخوش‌نهاد با اشاره به اینکه با اقدامات تخصصي، متهم در شهرستان همدان شناسايي و دستگير و انگيزه خود را انتقام‌جويي خواند، گفت: در تحقيقات پلیسی مشخص شد متهم در شبکه اجتماعي اينستاگرام با این خانم آشنا شده و پس از بروز اختلاف، متهم برای انتقام‌جويي اقدام به چنين عملي می‌کند.
وی با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مقام قضایی شد، به کاربران توصيه کرد: از قرار دادن تصاوير، فيلم‌ها و هرگونه اطلاعات محرمانه شخصي و خانوادگي در اين فضا خودداري کنند.
رئيس پليس فتای استان همدان در پايان گفت: قرار ندادن تصاوير خصوصي در شبکه‌هاي اجتماعي به معناي حفاظت از حريم خصوصي خود کاربر است چرا که قرار دادن تصاوير شخصي و خصوصي در شبکه‌هاي اجتماعي فرصت را براي مجرمان سايبري فراهم مي‌آورد تا با سرقت اين تصاوير دست به اعمال مجرمانه بر عليه کاربر بزنند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان