اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 18429
استاندار همدان نخبگان را سرمايه ارزشمند کشور دانست و بر توسعه با محوريت دانش و نظر نخبگان تاکيد کرد.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت دراولين نشست نخبگان و مسوولان استان، گفت:نخبگان هر کشور بزرگترين، سودمندترين و ارزشمندترين سرمايه هر کشور هستند ودردنياي کنوني، ديگر نفت و معادن و ذخيره هاي زيرزميني سرمايه نيست بلکه سرمايه هر کشور ، سرمايه انساني و نخبگان جامعه آن کشور است.

وي افزود: هر توسعه اي که لازم است در کشور ايجاد شود، اگر انسانهاي توسعه يافته عامل آن نباشند، صورت نمي گيرد و اين انسانهاي توسعه يافته، نخبگان کشور هستند.

استاندار اضافه کرد: اقتصاد مقاومتي بايد با نظر و دست اصحاب دانش ، اجرايي شود و شرکتهاي اقتصادي بايد تکيه بر نوآوري و عملکرد دانشگاهها داشته باشند.

نيکبخت ادامه داد:  توسعه  بايد بر مبناي دانش ، نوآوري و علم دانشگاهها و نخبگان باشد تا پايدار بماند و به همين دليل ما به نخبگان نياز داريم.

وي تصريح کرد:  نخبه مساله اي امنيتي نيست، بلکه فرصت و عامل توسعه، عمران، آباداني و پيشرفت کشور است و هر نخبه ايراني مسلمان، قلبش براي ايران مي تپد و نبايد مجموعه نخبگان را گسترده ديد بلکه بايد نخبگان واقعي را پيدا کرد.

استاندار با تقدير از مهندس بکتاش ، گفت: پيش بيني ما درست بود و يخ کم توجهي همداني ها به استان خود در حال آب شدن است و نمونه آن حضور مهندس بکتاش در اين مراسم و اعلام آمادگي براي مشارکت در ساخت بنياد نخبگان است.

نيکبخت افزود: اين حرکت براي بنده ميلياردها تومان ارزش دارد که يک نخبه همداني به همدان بيايد و بخواهد به نخبگان خدمت کند.

وي اضافه کرد: خواهش مي کنم از مهندس بکتاش نپرسند پول را از کجا آوردي؟ اين کار را چرا مي خواهي انجام دهي و بعد چه استفاده اي مي خواهي بکني؟

استاندار تصريح کرد:  اگر از مهندس بکتاش که پيش قراول است ،خوب استقبال کنيم ،  باعث مي شود ديگران هم همت کنند و بايد تشويق و همکاري کنيم تا مردان با همت و بزرگ به استان همدان برگردند و نظرگاه خود را استان همدان قرار دهند.

اين مراسم به دعوت بنياد نخبگان استان با حضور 90 نفر از نخبگان و جمعي از مسوولان برگزار شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان