اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1395 - 13:28   |   کد مطلب: 18270
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار همدان خبر داد:
افزايش 50 درصدي توليد گندم در شهرستان همدان
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار شهرستان همدان گفت: امسال با توجه به بارندگی های اخیر، ميزان توليد گندم در شهرستان همدان 50 درصد افزايش خواهد یافت.

به گزارش صبح الوند، حسين افشاري در کارگروه امور اقتصادي و توليدي بخش کشاورزي شهرستان همدان با اشاره به مشکلات کشاورزان در سال گذشته گفت: با توجه به بارندگی های خوب امسال رفتار امسال ما بر کارایی کشاورز موثر است؛ چراکه اگر رفتار ما صحیح نباشد موجب بي‌انگيزگي و بي‌رغبتي کشاورز در کشت سال آينده مي‌شويم و فرصت غني امسال را از دست مي‌دهيم.

 

معاون عمرانی فرماندار همدان اظهار کرد: سال گذشته تاخیر در تحویل گندم مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورد که امسال پیش بینی شده است کشاورزان استان، گندم را زودتر وارد سيلوها کنند تا وجه گندم توليدي زودتر به دست کشاورز برسد.

 

 وی تصریح کرد: امسال با تدابير بانک کشاورزي بر آن هستيم که در محل‌هاي مورد نظر تحويل گندم ذي‌حسابان هم آنجا مستقر شوند تا اين مشکل تا حدودي برطرف شود

افشاری اظهار کرد: امسال جهت قطع دست دلالان سامانه ای برای تولید کنندگان جو و گندم در جهاد کشاورزی ایجاد شده است و کد ملی تولید کننده در سیستم بازار ثبت می شود.

 

وی به بیان جزئیات این سامانه پرداخت و گفت: براي اين سامانه سطح زير کشت و ميزان توليد محصول تعريف و درج شده است.

 

معاون فرماندارهمدان  با اعلام خبر افزایش تولید 50 درصدی گندم در همدان افزود: سال گذشته در استان همدان 380 هزار تن گندم توليد شده که پيش‌بيني مي‌شود امسال اين توليد افزایش یابد.

 

و ی تصریح کرد: امسال پيش‌بيني مي‌شود با توجه به بارندگي‌هاي 650 هزار تن گندم در استان همدان توليد شود که سهميه وزارت کشاورزي استان 418 هزار تن است.

 

افشاري در پایان به بیان کمک های دولت به کشاورزان پرداخت و اظهار کرد: امسال دولت 500 ميليارد تومان مي‌تواند به کشاورزان استان پرداخت کند و این رقم پنج برابر  اعتبارات استانی است که می طلبد این رقم به عنوان یک فرصت و در جای  مناسب مورد استفاده کشاورزان قرار گيرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان