اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1395 - 19:47   |   کد مطلب: 18399
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان گفت: خطيبان و مبلغان ديني مستقر در روستاها از ظرفيت ماه مبارک رمضان براي ترغيب روستاييان به عضويت در صندوق بيمه اجتماعي استفاده کنند.

به گزارش صبح الوند، حسين افشاري در نشست اعضاي ستاد بيمه روستاييان و عشاير شهرستان همدان افزود: بر اساس شاخص هاي ارزيابي شده در سال گذشته، استان همدان در جذب افراد به عضويت در صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير رتبه سوم کشوري را کسب کرد و شهرستان همدان در اين زمينه رتبه نخست را در بين 9 شهرستان استان همدان کسب کرده است.

وي ادامه داد: اگر چه ميان تعداد اعضاي عضو صندوق بيمه‏ اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير همدان و رتبه دوم کشوري حدود 50 خانوار اختلاف وجود داشت که اختلاف قابل توجهي نيست اما امسال بايد تلاش شود تا استان همدان به جايگاه نخست دست يابد.

وي با بيان اينکه استان همدان حدود يک ميليون و 800 هزار نفر جمعيت و حدود 700 هزار نفر جمعيت روستايي و عشايري دارد توضيح داد: با وجود آنکه همدان از نظر جمعيت جزو استان هاي درجه 2 و درجه سه محسوب مي شود اما توانسته در جذب روستاييان و عشاير به عضويت در صندوق بيمه اجتماعي با استان هاي پرجمعيت رقابت کند.

افشاري ادامه داد: با تلاش هاي انجام شده در سال هاي اخير توسط دولت ها، نرخ اميد به زندگي در ايران افزايش يافته و متوسط اميد به زندگي هم اکنون در آقايان 71 سال و در خانم ها 73 سال است که اين نشان مي دهد جمعيت کشور به سمت کهولت پيش مي رود.

وي تاکيد کرد: هر چه جمعيت زير پوشش صندوق بيمه اجتماعي روستاييان بيشتر شود به سلامت و رفاه مردم به خصوص در سال هاي انتهايي عمر که نياز بيشتري به حمايت دارند کمک مي شود.

در پايان اين نشست نمايندگان کارگزاري هاي شهرستان ها به بيان اقدامات، پيشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

فعاليت صندوق بيمه‏ اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير از سال 1384 آغاز شد و عضويت در اين صندوق اين امکان را فراهم کرده است که افراد تحت پوشش آرامش خاطر بيشتري نسبت به آينده خود داشته باشند و با اميد بيشتري به کار و تلاش بپردازند.

فعاليت صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و کشاورزان زير نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام مي شود و عضويت در آن اختياري بوده و روستاييان با ميل و اختيار خود تحت پوشش قرار مي‏ گيرند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان