اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 21:57   |   کد مطلب: 17800
رئيس حفاظت محيط زيست اسدآباد:
ميش مرغ را به اسدآباد بر مي گردانيم
رئيس حفاظت محيط زيست اسدآباد از آغاز طرح مطالعاتي براي بازگشت ميش مرغ به اسدآباد خبر داد و گفت: شرايط آماده شود اين پرنده نادر را از ديگر نقاط كشور به اين منطقه مي آوريم.

به گزارش صبح الوند، رامين رمضاني در گفت و گو با ايرنا گفت: بررسي دقيق علت انقراض نسل ميش مرغ و راهكارهاي احياء زيستگاه اين پرنده توسط كارشناسان محيط زيست در حال مطالعه است و چنانچه به اين نتيجه برسيم كه زيست اين پرنده در دشت اسدآباد امكان پذير است براي انتقال و رها سازي ميش مرغ اقدام خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: در سالهاي گذشته دشت اسدآباد به لحاظ وضعيت و شرايط آب و هوايي مهمترين زيستگاه پرنده ميش مرغ در غرب كشور بشمار مي رفت اما كمبود منابع آبي، خشك شدن رودخانه ها و دست اندازي كشاورزان به عرصه محيط زيست و توسعه كشاورزي موجب نابودي زيستگاه و نسل ميش مرغ در اسدآباد شد.
رئيس محيط زيست اسدآباد افزايش كوچ عشاير به محدوده زندگي ميش مرغ ، افزايش جمعيت و تردد انسانها به زيستگاه اين پرنده و آلودگي هاي صوتي را از ديگر عوامل ناياب شدن اين گونه زيبا در دشت اسدآباد ذكر كرد.
ميش مرغ، پرنده اي است انزوا طلب و از شلوغي گريزان است. اين پرنده به علت سنگين بودن جثه اش به سختي پرواز مي كند و به اين دليل براي تشخيص دشمنان خود از فاصله دور، قلمرو زيستگاهش را در زمين هاي مرتفع و وسيع و كشتزارهاي بدون درخت انتخاب مي كند.
از سال 88 تاكنون اين پرنده در دشت اسدآباد مشاهده نشده است.
شهرستان اسدآباد 110 هزار جمعيت دارد و در45 كيلومتري همدان واقع شده است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان