اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. خرداد 1397 - 10:14   |   کد مطلب: 29273
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در همایش محیط زیست و اشتغال در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای همدان فرصت های جدید اشتغال دانش آموختگان رشته های مرتبط با محیط زیست را معرفی کرد.

به گزارش صبح الوند، بهاره نوری صفا با بیان این مطلب افزود: صنعتی شدن جوامع به تدریج آلودگی محیط زیست را در پی داشت و سازمان های حفاظت محیط زیست دنیا واحدهای صنعتی را ملزم به رفع آلودگی می کنند اما آرمان های اداره و سازمان محیط زیست هرگز با اشتغال در تضاد نیست و از سویی خود موجب ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف شده است. 

نوری صفا اضافه کرد: لزوم رفع مصادیق آلودگی موجب ایجاد شغل های تازه و صنایع جدید از قبیل صنعت ساخت تصفیه خانه های فاضلاب و صنعت ساخت فیلترهای گیرنده ذرات شده است. 

وی بیان کرد: آزمایشگاه های معتمد که در راستای خصوصی سازی فعالیت های سازمان محیط زیست ایجاد شده اند موجب اشتغال تعداد زیادی از متخصصین رشته های مختلف دانشگاهی از قبیل شیمی و زیست شناسی و محیط زیست شده اند.  

وی ادامه داد: از دیگر جنبه فعالیت های اشتغال زا در حوزه محیط زیست می توان به شرکت های مشاور زیست محیطی اشاره کرد که به واحدهای صنعتی و تولیدی خدمات مشاوره ای در زمینه ارزیابی زیست محیطی و نیز مدیریت خروجی ها (فاضلاب و دود و...) ارائه می دهند. 

وی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان رشته محیط زیست و سایر رشته های مشابه می توانند در هر یک از حوزه های گفته شده کسب و کارهای نوین راه اندازی نمایند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان