اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1395 - 8:33   |   کد مطلب: 23225
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تشکیل کمیته پیگیری سند همکاری های فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس در حفاظت محیط زیست همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در جلسه هماهنگی اجرای این سند بیان کرد: 2500 مدرسه در سطح استان همدان واقع شده است و آموزش حفاظت محیط زیست در این سطح محقق نمی شود مگر اینکه هم افزایی بین دستگاه های مرتبط صورت گیرد.

محمدی افزود: ایجاد هم افزایی بین دستگاه های عضو و آموزش و پرورش در اجرای سند، مورد هدف است و در این صورت می توان امیدوار بود با آموزش های منسجم به حفظ محیط زیست کمک شود.

وی بیان کرد: 350 مدرسه برای اجرای این سند از سوی آموزش و پرورش استان معرفی شده و کمیته های شهرستانی اجرای آن تشکیل شده است، لذا برای اجرای مناسب سند در هر سال 100 مدرسه را پوشش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هماهنگی های منسجم در استان در راستای اجرای سند فرابخشی آموزش حفظ محیط زیست انجام شده است اضافه کرد: با توجه به اهمیت کلیدی آموزش و سنین بهینه ای که می تواند آموزش صورت گیرد به ویژه در نیمه اول آموزش دانش آموزان و از طرفی موضوع ضرورت جلب مشارکت همه آحاد مردم و تاثیر معلم ها بر دانش آموزان اجرای این سند بسیار مثمر ثمر خواهد بود و در این مسیر از اقدامات جزیره ای و گسسته اجتناب می شود.

وی خواستار تشکیل گروه محیط زیستی با نام همیاران محیط زیست برای پیگیری تحقق اهداف سند و به وجود آوردن روحیه اقدام جمعی در سطح مدارس با عضویت مدیر، نمایندگانی از معلمان و کارکنان مدرسه، اولیا و دانش آموزان شد و تاکید کرد: نماینده این گروه ها به ادارات مناطق آموزش و پرورش معرفی شوند.

گفتنی است در این نشست که با تصویب مصوباتی همراه بود، مدیران و نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان، شرکت گاز استان، دفتر امور شهری استانداری، شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی استان، دفتر امور روستایی استانداری، شرکت آبفای شهری استان و شهرداری همدان در اداره کل حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان