اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1395 - 13:27   |   کد مطلب: 17744
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد
صدور 32 مورد پروانه تأسیس گلخانه در همدان
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون 32 مورد پروانه تأسیس گلخانه به مساحت بیش از 50 هکتار در استان صادر شده است.

به گزارش صبح الوند حجت‎الله شهبازی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به برگزاری دهمین جلسه ستاد گلخانه‎های استان همدان، اظهار کرد: در این جلسه پیشرفت فیزیکی طرح توسعه گلخانه‎های استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دهمین جلسه ستاد گلخانه‎های استان با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‎های استان، معاون مدیریت شعب بانک کشاورزی و مدیران و کارشناسان ستادی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، ادامه داد: این جلسه در راستای بررسی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه گلخانه‎های استان برگزار شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون 266 مورد درخواست احداث گلخانه در این استان ارائه شده است، افزود: از 266 مورد درخواست ساخت گلخانه در استان برای 188 مورد موافقت اصولی صادر شده است.

این مسئول مساحت 188 گلخانه‎ای که برای آنها موافقت اصولی صادر شده است را 288.5 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 32 مورد پروانه تأسیس گلخانه به مساحت 50.8 هکتار در استان همدان صادر شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه متقاضیان این 32 پروانه تأسیس گلخانه در مراحل طراحی تا احداث گلخانه پیگیر امور هستند، افزود: توسعه گلخانه‎ها نقش به‌سزایی در کاهش آب مصرفی در بحث کشاورزی را دارند.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های همدان در سه بخش گلخانه‌های سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی و قارچ صدفی فعالیت می‎کنند، بیان کرد: کشت‎های گلخانه‎ای موجب بر بهره‎وری مناسب از آب می‎شوند و توجیه اقتصادی دارند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان