اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1395 - 7:08   |   کد مطلب: 17380
فرماندار ویژه ملایر بر توجه به مسائل فرهنگی بانوان و خانواده تاکید کرد و گفت: استفاده از فکر خلاقانه و ایده‌های بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مد نظر باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، عبدالعظیم رضایی در کارگروه بانوان و خانواده در شهرستان ملایر، حضرت زهرا(س) را بهترین و کامل‌ترین الگوی زنان دانست و اظهار کرد: اگر زنان مسلمان و جامعه اسلامی در همه زمینه‌ها رفتار و منش خود را به این بانوی بزرگ نزدیک کنند، بسیاری از مشکلات امروز جامعه زنان حل خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) علاوه بر خانه‌داری، در امور اجتماعی نیز مشارکت داشتند، گفت: با این وجود در حال حاضر بر اساس برخی دیدگاه‌هایی که وجود دارد بسیاری از افراد مخالف حضور زنان در بیرون از منزل و فعالیت‌های اجتماعی هستند.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی و نیاز جامعه به مشاغلی که تنها از عهده بانوان برمی‌آید، امروز زنان ما باید در امور اجتماعی حضوری فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته یکی از وظایف مهم زنان، توجه به خانه‌داری، همسرداری و تربیت صحیح فرزندان است که اگر به درستی صورت گیرد بسیاری از معضلات امروز حل می‌شود.

رضایی با بیان اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: دولت نیز باید، با یک برنامه‌ریزی و سیاستگذاری درست در سطح کلان مشکلات جامعه زنان را در نظر گرفته و برای رفع این مشکلات تلاش کند.

وی یادآور شد: باید از افکار، اندیشه‌ها و خلاقیت‌های زنان در امور مختلف اجتماعی بهره برد و در حوزه‌های اجتماعی توانمندی‌های زنان را مد نظر قرار داد.

فرماندار ویژه ملایر توجه به توانمندی‌های زنان را باعث موفقیت بیشتر این قشر در همه امور دانست و افزود: اگر زنان ما نقش واقعی خود را در جامعه ایفا کنند به حقوق، مطالبات و جایگاه واقعی خود نیز دست پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بر استفاده از افکار خلاقانه و ایده‌های بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

رضایی بیان کرد: اگر اقتصاد ضعیفی داشته باشیم نمی‌توانیم راه به جایی ببریم، پس باید راهی پیدا کرد تا خانواده‌ها به طور متوسط دارای شغل و درآمدزایی باشند.

وی گفت: ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات امروز مسائل اقتصادی است که با رفع مشکل بیکاری و داشتن اقتصاد پویا، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جامعه نیز رفع می‌شود.

فرماندار ملایر بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی بانوان و خانواده نیز تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: نیاز است بانوان ما فرهنگ درست مصرف کردن و مدیریت هزینه را به خوبی آموزش ببینند و صرفه‌جویی را در خانواده و جامعه ترویج دهند.

رضایی بر شناسایی بانوان کارآفرین و خلاق در شهرستان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‌ها، افکار و توانمندی‌های بانوان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده کنیم.

وی خواستار حضور پرشور و گسترده بانوان و اقشار مختلف مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان شد.

در پایان نیز از نمایندگان بانوان ادارات شهرستان ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان