اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. فروردين 1395 - 20:43   |   کد مطلب: 17311
فرماندار ویژه ملایر گفت: با مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل می‌رسد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، عبدالعظیم رضایی در نخستین جلسه شورای اداری ملایر در سال جاری ضمن تبریک سال نو به همه مسئولان و مدیران ادارات در شهرستان ملایر بزرگ‌ترین درس نوروز و نو شدن سال را احیای دوباره طبیعت و رستاخیزی دوباره برای همه دانست.

وی افزود: در این برهه از زمان باید امور کهنه را دور ریخت و از گذشته‌ها به عنوان گنجینه تجربیات برای جهش به سوی آینده روشن استفاده کرد.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه سال 94 سالی پرفراز و نشیب برای کشور ما بود، گفت: در سال گذشته اتفاقات خوب و بدی برای کشور ما رخ داد که تلخ‌ترین آن حادثه منا بود.

وی یکی از اتفاقات خوب در سال گذشته برای نظام و مردم را به نتیجه رسیدن برجام دانست و افزود: با به نتیجه رسیدن برجام ملت ایران توانست به حق مسلم خود در برابر دنیا دست پیدا کند که این موفقیت نتیجه خون شهدا، تأکیدات رهبری و پیگیری‎های مستمر دولتمردان در اثبات حق ملت ایران بود.

رضایی با بیان اینکه ثمرات برجام طی سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست، تصریح کرد: کسانی هستند که با هماهنگی استکبار می‌خواهند تا برجام را به نفع خود تفسیر کرده و نگذارند این اصل مهم به ثمر برسد که بر اساس تأکیدات رهبری باید مراقب شیطنت‌های استکبار و عوامل همکاری‎کننده با دشمن باشیم.

وی به مشکلات اقتصادی سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال 94 سالی سخت و سنگین برای مردم و دولت بود که ریشه این مشکلات را می‌توان در تحریم‌های ظالمانه دشمن، برخی سوء مدیریت‌ها و ... دانست.

فرماندار ملایر بیان کرد: با این وجود دولت تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات داشته و توانست بسیاری از برنامه‌های خود را اجرایی کند.

وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 94 اشاره کرد و گفت: ملت ایران با شرکت در انتخابات یک بار دیگر برگ زرینی به افتخارات نظام  افزودند و این انتخابات بدون هیچ مشکل و حاشیه‌ای برگزار شد که در واقع برنده اصلی این انتخابات مردم بودند.

رضایی به برگزاری دور دوم انتخابات در ملایر اشاره کرد و گفت: دور دوم انتخابات برای انتخاب یک نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت ماه سال جاری در ملایر برگزار خواهد شد.

وی به بحث شعار امسال رهبری اشاره و تصریح کرد: بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال 92 در 24 بند ابلاغ شد که با فعالیت‌های صورت ‌گرفته تاکنون این اصل مهم در زندگی مردم و جامعه به صورت محسوس و شاخص خود را نشان نداده است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه اقتصاد به عنوان یکی از مهم‌ترین محورها در نظام مطرح است، تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که در زمینه اقتصاد از اوایل پیروزی انقلاب تا به امروز وجود داشته هنوز نتوانسته‌ایم به رشد اقتصادی درستی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به برنامه 20 ساله چشم‌انداز توسعه گفت: بر اساس این برنامه قرار بود کشور ما به عنوان قطب اول اقتصاد منطقه مطرح شود و رشد اقتصادی کشور به هشت درصد برسد که متأسفانه این امر محقق نشد.

رضایی گفت: این امر باعث شده تا کارهای بیشتری برای 10 سال آینده صورت گیرد تا بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها طی 10 سال آینده مشکل را جبران کرده و به برنامه‌ مورد نظرمان دست یابیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه نیز مسائل اقتصادی است، افزود: توجه به مسائل فرهنگی نیز در کشور بسیار مهم است و متأسفانه بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه اگر مشکلات و زیرساخت‌های فرهنگی را حل کنیم مسائل اقتصادی نیز حل خواهد شد، گفت: مدیریت جهادی به عنوان یک مسئله مهم فرهنگی که شعار سال‌های گذشته رهبری نیز بوده در این امر مهم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با مدیریت جهادی باید اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری را به مرحله اقدام و عمل برسانیم.

رضایی تصریح کرد: نیاز است در این زمینه بر اساس سیاست‌های رهبری پیش برویم و روابط اقتصادی خود را با دنیا داشته باشیم.

وی افزود: اگر روابط اقتصادی ما با دنیا خوب نباشد اقتصاد ما اقتصاد موفقی نخواهد بود و باید راهی را که امروز برای ما باز شده است به سرانجام برسانیم.

فرماندار ملایر با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها گفت: متأسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی ما در کشور و شهرستان تعطیل یا نیمه‏‎فعال شده که نیاز است مسئولان کمک کنند تا از این وضعیت اسف‎بار موجود واحدهای تولیدی را نجات دهیم.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات واحدها به خاطر وجود تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و ... بوده که با توجه به برنامه‌ها و منابعی که دولت برای حمایت از واحدها پیش‌بینی کرده است سعی و تلاش خود را برای رفع مشکلات این واحدها به کار می‌بندیم.

رضایی همچنین بر اعتمادسازی و سرمایه‎گذاری داخلی تأکید کرد و افزود: نیاز است از ایده‌های جدید برای بحث اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه کارهای خوبی در مناطق مختلف انجام شده اما این کافی نیست و بحث اقتصاد مقاومتی باید در کارهای بزرگ‌تر و کلان اجرا شود.

فرماندار ملایر خطاب به مدیران و مسئولان گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت، یک امانت الهی بوده و همه ما می‌دانیم مسئولیت سخت است اما نباید برخی این امر مهم را تنها به عنوان نظارتی یا پاسخگویی به مسائل در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان موظف هستند هماهنگ با سیاست‌های دولت حرکت کنند و اگر کسی نمی‌تواند مسئولیتش را به خوبی انجام دهد باید تکلیفش را روشن کند.

رضایی یادآور شد: باید از امکانات موجود و همه ظرفیت‌ها بهترین بهره‎وری را داشته و با توجه به زیرساخت‌ها برای رسیدن به اشتغال و تولید به ویژه در روستاها تلاش شود.

وی تأکید کرد: نیاز است با اراده قوی، انضباط کاری، اخلاق‌مداری و مقاومت به منظور خدمت به مردم و رضای خدا کارها را انجام دهیم.

فرماندار ملایر گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های مردمی بهترین استفاده را داشته باشیم و در این زمینه از سرمایه‌های مردم در تولید و اشتغال استفاده شود.

وی بیان کرد: باید در زمینه اقتصاد مقاومتی کارگروهی در شهرستان با حضور مدیران شکل گیرد که در این زمینه تا پایان فروردین ماه جاری باید این کارگروه تشکیل و برنامه‌های آن به فرمانداری ابلاغ شود.

رضایی خاطر نشان کرد: مدیران موظف هستند با جدیت همه امور را به صورت عملی در بحث صرفه‎جویی، بهره‎وری از امکانات موجود و ... پیگیری کرده و از همه فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی بر صداقت در کار مدیران تأکید کرد و گفت: ما امسال با جدیت بیشتر به همه ادارات سرکشی خواهیم داشت و همه مشکلات را در ادارات شهرستان بررسی خواهیم کرد.

در پایان این مراسم نیز محمد حامدی‌نژاد به عنوان معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ملایر منصوب شد.

همچنین از سه اداره استاندارد، دادگستری و بنیاد مسکن ملایر به عنوان ادارات برتر صرفه‎جویی و مصرف درست برق توسط مدیریت برق ملایر تقدیر شد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان