اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:15   |   کد مطلب: 11690
فرماندر ویژه ملایر ‌گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهرستان ملایر تاکنون 47 درصد بوده است.
میانگین پیشرفت پروژه‌های عمرانی ملایر 47 درصد است

به گزارش صبح الوند، مصطفی آزادبخت در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ملایر در بخش‌های مختلف به ویژه بخش صنعت و کشاورزی اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان نیازمند اعتبار و بودجه هستیم.

وی بیان کرد: کل بودجه مصوب سال گذشته شهرستان ملایر 56 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که تاکنون 34 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه تخصیص بودجه در برخی ادارات پایین بود؛ بر پیگیری برای تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات تاکید کرد و گفت: با این وجود در تخصیص بودجه شهرستان میانگین ملایر از استان بالاتر است.

وی تعداد پروژه‌های عمرانی ملایر را در سال گذشته 289 مورد برشمرد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهرستان ملایر تاکنون 47 درصد بوده است.

آزادبخت با بیان اینکه کمبود اعتبارات در بخش‌های مختلف باعث نیمه‌کاره باقی ماندن تعداد این پروژه‌ها شده، تصریح کرد: تعدادی از پروژه‎ها پیشرفت چندانی ندارد.

وی در ادامه نبود کنارگذر در ملایر را یکی از مشکلات این شهرستان دانست و گفت: به خاطر تسریع در حمل و نقل و کاهش تصادفات این امر برای شهرستان یکی از ضروریات به شمار می‌رود.

فرماندار ویژه ملایر دوبانده شدن مسیر سامن ـ بروجرد را یکی از اولویت‌های در دست اقدام در آینده عنوان کرد و افزود: با این اقدام مهم بسیاری از تصادفات در این مسیر کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه تصفیه‌خانه ملایر پیشرفت چندانی ندارد گفت: نیاز است مسئولان پیگیری‌های سفر هیئت دولت از این پروژه‌ بازدید کنند.

آزادبخت گفت: لازم است اعتبارات لازم برای  تسریع و اتمام این پروژه‌ها در شهرستان هر چه سریعتر اختصاص پیدا کند.

وی از مسئولان ادارات شهرستان خواست تا لیست پیشنهادی خود را از پروژه‌های ملی و حائز اهمیت شهرستان برای بازدید مسئولان پیگیری سفرهای ریاست جمهوری به فرمانداری ارائه دهند.

مسئول پیگیری سفرهای رئیس جمهوری نیز ‌با اشاره به سفرهای هیئت دولت به استان‌های کشور در قالب کاروان تدبیر و امید گفت: یکی از مشکلات فعلی، پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از دولت گذشته است.

وحید سلطانی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است  تصریح کرد: پروژه‌هایی که دارای ردیف ملی بوده و از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردارند برای تأمین اعتبار در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ‌خاطرنشان کرد: همچنین بنا به تصمیمات دولت پروژه‌هایی بسیار مهم و استراتژیک که فاقد ردیف ملی بوده و از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردارند بررسی شده و تأمین اعتبار می‌شوند.

مسئول پیگیری سفرهای رئیس جمهوری افزود: اگر سفر ریاست جمهوری در سال 94 به استان انجام شود تخصیص 100 درصدی اعتبارات سال 94 و 95 پروژه‌های مشخص شده اخذ خواهد شد.

وی خطاب به مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی گفت: بهترین سیاست این است که به جای انتخاب تعداد زیادی پروژه، چند طرح اثرگذار در توسعه و پیشرفت استان و شهرستان انتخاب شده و به عنوان طرح‌های خدمت‌رسانی به مردم  به انجام برسد.

خاطرنشان می‌شود مسئولان پیگیری پروژه‌های سفرهای هیئت دولت از طرح‌های دانشگاه ملایر، خط انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر، چهاربانده شدن محور حادثه‌خیز ملایر ـ بروجرد و استادیوم 5 هزار نفری شهرستان ملایر بازدید کردند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان