اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. فروردين 1395 - 19:31   |   کد مطلب: 17230
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ضروری است که خروجی فعالیت های اقتصادی ایجاد اشتغال، توجه به معیشت مردم و بر طرف کردن رکود اقتصادی و بیکاری در جامعه باشد، گفت: این خروجی زمانی به مرحله اجرا در می آید که تمامی دستگاه های اجرایی با همدلی و همفکری، تعاملی سازنده داشته باشند و بسیج با تمام توان آمادگی انتقال تجارب چندین ساله خود در حوزه اقتصاد مقاومتی و شناساندن الگوی های موفق این حوزه را دارد.

به گزارش صبح الوند  «غلامعلی ابوجمزه» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اعلام عنوان شعار سال 95 از سوی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: سپاه و بسیج از سال ها قبل زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده و قدم های خوب و مثبتی در این حوزه برداشته است.

وی محرومیت زدایی، ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی، روی آوردن به صنایع تبدلی و زوده بازده و اردوهای جهادی را از محورهای اصلی سپاه و بسیج در راستای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: در این رابطه از ابتدای کار ، بسیج با همراهی اقشار مختلف جامعه در ایجاد بنگاه های کوچک زوده بازده، علاوه بر ارائه آموزش هایی با رویکرد مهارت آموزی، اعطای تسهیلات بانکی و اصلاح الگوی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های بالای استان همدان در بخش کشاورزی و دامداری بسیج سازندگی فعالیت های قابل توجهی در 13 عرصه در سطح استان داشته که  ارائه آموزش های لازم، حمایت از تولید داخلی و  بازاریابی محصول تولیده شده از جمله این فعالیت ها بوده است.

 

سردار ابوجمزه، پرورش زنبور عسل، ماکیان، شترمرغ، دام سبک و سنگین و پرورش آبزیان ونیز تولید کود ورمی کمپوست، کشت گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای، پرورش قارچ و اصلاح باغات را از جمله عرصه هایی عنوان کرد که تاکنون با ارائه تسهیلات از سوی بسیج سازندگی، برای افراد مختلف زمینه ایجاد اشتغالزایی را مهیا ساخته است.

وی روی آوردن به صنایع تبدیلی و توجه به ظرفیت کشاورزی و صنایع دستی هر شهرستان از جمله سفال، مبل و منبت، تولید عسل، صنایع فناوری لبنیات و صنایع ریسندگی و بافندگی را از دیگر اقدامات چند ساله اخیر بسیج در راستای رفع بیکاری و توجه به معیشت مردم برشمرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ضروری است که خروجی فعالیت های اقتصادی ایجاد اشتغال، توجه به معیشت مردم و بر طرف کردن رکود اقتصادی و بیکاری در جامعه باشد، گفت: در سال 93 دو هزار و 200 مورد و در سال 94 نیز در همین حدود، اشتغالزایی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه،  این خروجی زمانی به مرحله اجرا در می آید که تمامی دستگاه های اجرایی با همدلی و همفکری، هم افزایی و هم تعامل تنگاتنگ و سازنده داشته باشند، تأکید کرد: بسیج و سپاه با تمام توان آمادگی انتقال تجارب چندین ساله خود در حوزه اقتصاد مقاومتی و شناساندن الگوی های موفق این حوزه را دارد.

فرمانده سپاه انصرالحسین(ع) استان همدان در ادامه به معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در سپاه اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز بسیج با کمک و همیاری بسیج استاتید، بسیج علمی پژوهشی و بسیج دانشجویی برای حمایت و ساماندهی نخبگان عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و  توجه به اقتصاد دانش بنیان فعالیت های در خور توجهی انجام داده است.

سردار ابوحمزه تعداد کارگروه های فعال در این معاونت را 10 کارگروه اعلام کرد و گفت: توجه به خلاقیت، ابتکار و نوآوری در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی در تثبیت اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور مؤثر است.

وی همچنین از دیگر اقدامات اساسی برای نهادینه سازی الگوهای اقتصاد مقاومتی در جامعه را فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی در اقشار مختلف جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و روی آوردن به حمایت از تولید داخلی نخستین و مهمترین اقدام اساسی در این حوزه است و ضروری دستگاه های فرهنگی و ذی ربط نیز در این راستا هماهنگی دو چندانی داشته باشند و بیش از پیش وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان