اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 22:55   |   کد مطلب: 17032
استاندار همدان گفت: قاچاق کالا علاوه بر خيانت در حق ملت و کشور جنايتي بزرگ به شمار مي رود.
قاچاق کالا جنايتی نابخشودنی در حق مردم کشور است

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در کميسيون برنامه ريزي هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان اظهار داشت: قاچاق کالا موجب تشديد بيکاري و به دنبال آن افزايش فساد در جامعه مي شود.

وی گفت: دولت تدبير و اميد تمامي توان خود را براي احياي توليد گذاشته است و يکي از ملزومات رونق توليد افزايش تقاضا در بازار مصرف است.

نیکبخت اظهار کرد: وجود کالاي قاچاق در بازار که با قيمت پائين در حال عرضه است امکان رقابت را از توليدات داخلي گرفته است.

وی افزود: اين رويه موجب کاهش فروش، تعطيلي واحدهاي توليدي، بيکاري کارگران و به دنبال آن افزايش فساد در جامعه مي شود.

استاندار همدان گفت: براي کاهش قاچاق کالا بايد کيفيت کالهاي توليدي داخل ارتقا يابد که اين امر نيازمند نوسازي تجهيزات واحدهاي توليدي و وارد کردن تکنولوژي است.

وي اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، کشورهاي جهان براي سرمايه گذاري در ايران در حال رقابت هستند که البته 30 درصد محصولات توليدي به نام ايران صادر مي شود.

نیکبخت از مسئولان صدا و سيماي مرکز همدان خواست با پخش برنامه ها و مستند سازي قبح و آثار زيانبار قاچاق کالا را براي مردم بازگو کنند.

وي افزود: قرار بود 30 درصد از درآمد حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه به بخش توليد اختصاص يابد که با وجود افزايش قيمت حاملهاي انرژي و بالا رفتن هزينه توليد، اين امر محقق نشد.

استاندار همدان گفت: پرداخت نشدن سهم توليد از محل هدفمندي يارانه ها، فشار تحريم ها و فرسوده شدن قطعات و تجهيزات موجبب رکود و تعطيلي بيشتر واحدهاي توليدي شد.

وي اجريي شدن برجام را در بازگشت واحدهاي توليدي به چرخه توليد موثر دانست و اظهار کرد: بدنه توليد هم اينک ضعيف و شکننده شده و با تلنگر کوچکي مي شکند و در اين موقعيت بدترين تکانه براي توليد ورود کالاي قاچاق به کشور است.

نیکبخت پيش بيني کرد: با توجه به گرم شدن هوا و وجود جاذبه هاي تفريحي و توريستي بيشمار امسال همدان پذيراي شمار زيادي مسافر و گردشگر باشد.

وي همچنين از مسئولان استاني خواست ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران را در راس برنامه هاي خود قرار دهند چرا که شهدا نور و چراغ روشني در مسير تاريک هستند که مي توانند انسان را به سر منزل مقصود هدايت کنند.

استاندار همدان افزود: حضور و سرکشي از خانواده شهدا و ايثارگران دفاع مقدس به مسئولان دلگرمي براي خدمت بيشتر به مردم مي دهد

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان