اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1394 - 14:11   |   کد مطلب: 16922
حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: کار در این نهاد مقدس عبادت است و کسانی که در کمیته امداد به افراد مستمند و محروم خدمت می کنند باید قدر این عمل ارزشمند خود را بدانند.
خدمت به محرومین و اقشار آسیب پذیر عبادت است/مسئولان زمینه اشتغال و استقلال اقتصادی را فراهم کنند

به گزارش صبح الوند، آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با مدیران و مسئولان کمیته امداد استانهای همدان و قم، کمیته امداد را یادگار گرانقدر حضرت امام راحل دانست و اظهار داشت: به برکت این نهاد موثر و کارآمد بسیاری از خانوارهای سطح پایین جامعه به خودکفایی اقتصادی دست پیدا کرده اند.

وی گفت: متولیان کمیته امداد باید تلاش کنند تا خانواده های تحت حمایت این نهاد را با آموزش های فنی و حرفه ای آشنا کنند تا زمینه اشتغالزایی و استقلال اقتصادی آنها فراهم شود.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: خدمت به قشر مستضعف از با ارزش ترین کارها بوده و دارای ثواب و برکات زیادی است و اسلام درباره رسیدگی به این قشر تاکید فراوانی دارد.

وی  افزود: هرگز نباید در این نوع از خدمت احساس خستگی و درماندگی کرد و اگر کسی بداند چه قدر این خدمت با ارزش است هرگز خسته نخواهند شد.

این مرجع تقلید گفت: دشمن در طول انقلاب برای از بین بردن اسلام با برنامه عمل کرده و اقدام به انواع استضعاف فرهنگی و سیاسی نموده و حتی در گذشته ، غرب برای جامعه ایرانی مشخص می کردند که چه کسی باید وزیر و فرماندار شود ، اینها برنامه هایی است که در کشور اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: نوع دیگر استضعاف ، اقتصادی است و در این عرصه هم دشمن با برنامه ریزی دقیق عمل کرده است و باید جامعه نسبت به این مسئله هوشیارتر عمل کند .

آیت الله نوری همدانی افزود: ابتدا انسان باید خود را بسازد تا بتواند در مردم اثر بگذارد.

وی در پایان اظهار داشت : اگر برنامه و قوانین دین آن طور که اسلام بیان کرده در جامعه اجرا می شد ، نباید شاهد این همه مشکل در جامعه بودیم

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان