اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1394 - 9:01   |   کد مطلب: 12175
در این هیاهوی زندگی که خیلی از ما آدم ها اسیر ریز و درشت زندگی شدیم و تنها به فکر جلو زدن و بالا رفتن هستیم و سعی داریم همه زندگی برای ما باشد، هستند آدم هایی زلال که انگار لبخند، مهربانی، دوست داشتن و همدل بودن با خون آن ها عجین شده، نیت هایی دارند که ته تهش به یک واژه ختم می شود، کار بی منت از جنس بنده نوازی...
وجود بیش از 30 هزار حامی کودک یتیم در استان همدان

به گزارش صبح الوند، ماه مهمانی خدا از نیمه گذشته و نیمه آن آغازگر هفته ای شده که پراز لبخند شادی یتیمان و فقیران است، هفته ای برای توجه بیشتر به بچه های یتیم، هفته ای با نام اکرام ایتام... پایگاه های اکرام ایتام استان همدان این روزها میزبان خیرین و نیکوکارانی است که آمده اند تا با حضور در این پایگاه ها، غمخوار اشک ها و دردها و خستگی ها و بیماری ها و نداری های کودکان یتیم باشند.

در این حال و هوای سراسر معنوی و احساس خبرنگار زنگ اول به سراغ یکی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان رفته و گفتگویی ترتیب داده است که در ادامه می آید.

 

استان همدان 6 هزار و 340 یتیم دارد

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه شب های احیا در میادین اصلی شهر، مکان های مذهبی، مساجد و حسینیه ها، پارک ها، محل برگزاری نماز جمعه و ادارات کمیته امداد حضرت امام (ره) در سطح استان اجرایی می شود، اظهار داشت: در این طرح افراد خیر و نیکوکار می توانند با حداقل مبلغ پرداختی 200 هزار به ایتام در طول ماه کمک کنند که این مبلغ با توان مالی حامیان قابل تغییر است و متناسب با وضعیت مالی خیرین می توانند تا چندین برابر نیز افزایش یابد.

جعفر هاشمی با اشاره به اینکه هم اکنون 31 هزار حامی کودکان یتیم در استان وجود دارند، افزود: این حامیان  6 هزارو 340  یتیم را زیر پوشش خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: تلاش شده تا با اجرای طرح اکرام ایتام در سال جاری تعداد حامیان ایتام برای هر یتیم به پنج نفر افزایش یابد.

هاشمی در ادامه طرح محسنین را یکی از طرح های حمایتی این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح خانواده های نیازمند فاقد سرپرست، سرپرست بیمار، سرپرست از کارافتاده، عائله مند و سالمندان را شامل می شود که در همه ابعاد زندگی دچار مشکل هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ابراز داشت: پارسال حدود 1600حامی طرح محسنین با این نهاد همکاری کرده اند.

جعفر هاشمی اضافه کرد: امسال پیش بینی شده که در اجرای طرح محسنین حدود پنج هزار حامی برای حمایت از این خانواده ها جذب شوند.

وی یادآور شد: 44 هزارو 439 خانوار به شکل مستمر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان هستند.

 گفته می شود، طرح اکرام ایتام از سال 1378 با استقبال بی نظیر مردم نیکوکار آغاز شده و با همراهی مستمر افراد خیر تاکنون تداوم داشته است، در این طرح افراد خیر و نیکوکار به عنوان حامیان ایتام می توانند یک یا چند یتیم را زیر پوشش قرار دهند و ماهیانه مبلغی را برای آنها واریز کرده و آنها را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند.

ثبت نام از حامیان طرح اکرام ایتام در تمامی ایام سال انجام می پذیرد اما از 15 رمضان سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تا سالروز شهادت امام علی(ع) به شکل ویژه انجام می شود.

منبع: زنگ اول

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان