اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 9:38   |   کد مطلب: 16868
معاون توسعه و منابع انساني استانداري همدان:
هنر ابزاري مهم براي ماندگار کردن آرمان ها و عقايد است
معاون توسعه و منابع انساني استانداري همدان گفت: بهره گيري از هنر بهترين وسيله براي ماندگار کردن آرمان ها و عقايد در جامعه است.
هنر ابزاري مهم براي ماندگار کردن آرمان ها و عقايد است

به گزارش صبح الوند، رضا قياسي در آيين اختتاميه جشنواره ملي تصويرسازي کودک و نوجوان آيات اظهار داشت: سال ها است که براي برگزاري جشنواره هاي کودک و نوجوان در همدان تلاش مي کنيم چرا که معتقد هستيم که اين جشنواره ها با ترويج هنر مي تواند زمينه را براي انتقال مفاهيم ديني و اجتماعي به مخاطبان را فراهم کند.

وي گفت: کساني که در خدمت قرآن بوده و خود را وقف قرآن مي کنند جزو بهترين ها بوده و هر فعاليتي که در حوزه قرآن شکل بگيرد ستودني است.

قياسي اظهار کرد: با نگاهي به ادبيات گذشته شاهد برداشت غرب از دستاوردهاي ايران و هنر ايراني هستيم اما هنر در اين کشورها با بي اخلاقي و بداخلاقي همراه شده است که اين نشان مي دهد که اگر از اين ابزار اثر بخش غافل شويم ضرر خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه کساني ماندگار شده اند که از هنر و انديشه آن درست بهره برده اند افزود: اگر در راستاي ترويج هنر، اخلاق و اعتقادات هزينه و وقت صرف کرديم اين عمل به معناي پول دور ريختن نيست چرا که امروز اسلام نيازمند ترويج اخلاق، احکام و هنر بوده و نظام جمهوري اسلامي نيز مبلغ دين است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان نيز در اين آيين با بيان اينکه در حال حاضر 300 موسسه قرآني و 350 محفل قرآني در سطح استان وجود دارد افزود: طبق برنامه ريزي ها 26 هزار نفر بايد در اين موسسات آموزش هاي لازم را دريافت کنند.

فاضل عبادي گفت: هنرمندان زيادي در اين حوزه فعال هستند که برگزاري اين جشنواره زمينه را براي حضور و معرفي بيشتر اين افراد فراهم کرده است.

وي عنوان کرد: با توجه به اينکه داستان هاي قرآني، عترت ، زندگي و سيره معصومين (ع) در قرآن تشريح شده است، برگزاري چنين جشنواره اي آن هم در زمينه کودکان و نوجوان لازم بود.

همزمان با اين اختتاميه اين جشنواره نمايشگاهي از 50 تصاوير برگزيده جشنواره به نمايش گذاشته شده و هشت نفر از برگزيدگان جشنواره نيز مورد تجليل قرار گرفتند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان