اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1394 - 13:19   |   کد مطلب: 16120
استاندار همدان ازافزايش امکان تبديل شدن همدان به قطب پزشکي کشور با تلاش‌هاي صورت گرفته سخن گفت.
تبدیل همدان به قطب پزشکی کشور/900 تخت بيمارستانی به ظرفيت بيمارستان‌های همدان افزوده می شود

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در جريان بازديد از درمانگاه نور همدان گفت: به لحاظ اينکه همدان در مرکزيت غرب کشور قرار داشته و از کادر پزشکي خوبي برخوردار است به دنبال اين هستيم تا همدان به عنوان قطب پزشکي در کشور مطرح شود.

وي اظهار داشت: ارائه خدمات پزشکي و درماني به مردم مرضي رضاي خداوند بوده و از سوي  نظام و دولت نيز توصيه شده و اين نوع خدمت از شايسته‌ترين خدمات محسوب مي‌شود  و خدمات بهداشتي و درماني يکي از ضرورت‌هاي کار درماني و خدماتي در دولت تدبير و اميد بوده و با وجود تمامي مشکلات مالي و اعتباري، طرح نظام تحول سلامت که در طول انقلاب بي‌سابقه بوده را اجرايي کرده است.

نيکبخت با اشاره وجود تحريم‌ها و کمبود اعتبارات دولتي گفت: با وجود مشکلات فراوان از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت 234ميليارد تومان به استان همدان يارانه در بخش‌هاي مختلف درمان، تجهيزات و هتلينگ پرداخت شده است.

وي با بيان اينکه بسياري از مراجعان به بيمارستان‌هاي همدان از ساير استان‌ها هستند، اظهار کرد: توجه به امور درماني و پزشکي استان همدان داراي اهميت بوده و بايد توسعه بيمارستاني را در اولويت اساسي قرار دهيم.

استاندار همدان با اعلام اينکه تا پايان سال 95، 900 تخت بيمارستاني به ظرفيت بيمارستان‌هاي همدان اضافه مي‌شود، افزود: به دنبال اين هستيم تا بيمارستان اکباتان با همت و تلاش دولت راه‌اندازي شود ولي راه‌اندازي اين بيمارستان نيز پاسخگوي نيازها نخواهد بود.

وي با اعلام اينکه همدان نيازمند مراکز بيمارستاني بيشتري است، گفت: خوشبختانه با ابتکار پرفسور سميعي و همکاري دانشگاه علوم‌ پزشکي و شهرداري و شوراي شهر همدان به دنبال ايجاد مرکز علوم اعصاب در همدان هستيم.

نيکبخت با اشاره به اينکه مقدمات کار همچون تعيين زمين براي اجراي اين طرح در حال انجام است، اظهار کرد: اين پروژه مي‌تواند گامي در راستاي گردشگري سلامت نيز باشد.

وي با اعلام اينکه فضا براي توسعه خدمات بيمارستاني و درماني در همدان وجود دارد، افزود: وزير محترم بهداشت و درمان نيز نسبت به توسعه خدمات بهداشتي و درماني در همدان توجه ويژه‌اي دارند که بايد از اين نگاه ويژه نيز استفاده شود.

استاندار همدان گفت: پزشکاني که براي ايجاد اين درمانگاه سرمايه‌گذاري کرده‌اند مي‌توانستند در زمينه‌هاي ديگري که سودآوري بالايي دارد ورود پيدا کنند ولي سرمايه خود را در اين پروژه هزينه کردند تا خدمات درماني و بهداشتي به مردم ارائه دهند.

وي با اشاره به اينکه ايجاد اين درمانگاه بيشتر از جنبه اقتصادي، خدماتي بوده است، اظهار کرد: بايد از بخش خصوصي در زمينه بهداشت و درمان حمايت ويژه‌اي کرد چرا که اين بخش سودآوري براي سرمايه‌گذار نداشته و بيشتر به سبب علاقه انجام مي‌شود.

نيکبخت با بيان اينکه بايد تلاش کرد تمام امور کشور به بخش خصوصي واگذار شود، افزود: دولت بايد براي ورود بخش خصوصي به بخش بهداشت و درمان انگيزه ايجاد کند که خوشبختانه دولت تدبير و اميد گام‌هاي مطلوبي در اين زمينه برداشته است.

محمد زارعي، مديردرمانگاه شبانه‌روزي نور همدان نيز در اين بازديد به ارائه گزارشي درباره درمانگاه و چشم انداز آينده آن ارائه وخواستار توجه استاندار به مسائل اين درمانگاه شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان