اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1394 - 16:49   |   کد مطلب: 15748
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: با توجه به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و اهمیت آن؛ چرا دانشگاهی که ظرفین ۲۵ هزار نفر را دارد؛ در حال حاضر تنها۴۰۰۰ نفر را پذیرش می‌کند، اگر به همین منوال ادامه پیدا کند فتیله دانشگاه فرهنگیان پایین کشیده خواهد شد.
امسال ۲۰ هزار نفر یواشکی وارد وزارت آموزش و پرورش شده‌اند/ فتیله دانشگاه فرهنگیان پایین کشیده خواهد شد

به گزارش صبح الوند، حمید رضا حاجی بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش، به نظام قانون خدمات کشوری و طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در زمان وزارت من هر چه نظام قانون خدمات کشوری امتیاز داشت به معلم داد و تمام شد و چیز دیگری نبود.

وی افزود: پس از تصویب نظام رتبه بندی معلمان نیز، عده‌ای به این قانون حمله کردند و گفتند که همهٔ معلمان باید مقاله و کتاب بنویسند؛ اما این مطلب درست نیست، تمامی افرادی که عضو هیات علمی و مربی می شودند واز 80درصد حقوق مربی  در دانشگاه استفاده می کنند هیچ مقاله‌ای هم نمی‌خواهند و کسانی که تمایل دارند استادیار شوند‌‌ همان روش‌های تدرییس خود را به صورت مقاله در می آمورند و ارائه می دهند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ و 92 حقوق معلمان ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، بیان داشت: این افزایش حقوق در حالی است که در سال ۹۳ با توجه به افزایش درآمد‌های هزینه ای و جاری از 99هزار میلیارد تومان در سال 91 به 143هزار میلیارد تومان در سال 93رسیده بود  تنها ۱۰ درصد به حقوق معلمان اضافه شد در حالی که در سال 91 درآمد بوجه عملیاتی هزینه ای و جاری دولت 99هزار میلیارد تومان بود در سال 93به 143هزار میلیاد تومان رسید تنها 10درصد به حقوق معلمان اضافه شد و هیچ ربطی هم به گرانی یا ارزانی دلار ندارد و هیچ ربطی هم به گرانی و ارزانی قیمت نفت ندارد این بودجه عملیاتی دولت است که با توجه به وجود تحریم ها  تحقق پیدا کرده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش بیان داشت: در چهار سالی که بنده وزیر آموزش و پرورش بودم؛ یک بار هم از کمبود بودجه در کمیسیون آموزس مجلس سخن نگفتم، در عید سال ۹۲ نیز تمام پاداش پایان خدمت معلمان به مبلغ یک هزار و دویست میلیارد تومان پرداخت شد و یک ریال هم برای دولت بعد باقی نماند.

وی افزود: در استان کرمان هزاران  معلم حق التدریس و شرکتی با حقوق بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و با بد‌ترین توهین‌ها و رفتار‌ها که به آنان شده بود، استخدام رسمی شدند.

این فعال سیاسی ادامه داد: ۲۰ سال زحمت کشیدیم تا در آموزش و پرورش میانگین ۳۳ نفر دانش آموز به ازای هر معلم را به 22/5 نفر رساندیم؛ اما در همین دوسال اخیر این میانگین به ۲۷ نفر رسیده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش با انتقاد از برخی سخنان گفت: چرا می‌گویند در دولت قبل کاری صورت نگرفته است؛ در طی چهار سال دوره وزارت بنده میانگین حقوق معلمان2/7 برابر اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در همین امسال ۲۰ هزار نفر یواشکی وارد آموزش و پرورش شده‌اند، بیان داشت: با این اوصاف سه سال دیگر ۱۰۰ هزار نفر جلوی مجلس جمع خواهند شد تا استخدام شوند؛ جوابگوی این مسائل کیست.

وزیر سابق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک معلم نباید یک روز هم جلوی مجلس بیاید و عزتش را بشکند، بیان داشت: معلم باید از روز اول که استخدام شد به سر کلاس برود و به هیچ کس مراجعه نکند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا در حال تربیت معلم هستند.

وی افزود: با توجه به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و اهمیت آن؛ چرا دانشگاهی که ظرفین ۲۵ هزار نفر را دارد؛ در حال حاضر تنها چهار هزار نفر را پذیرش می‌کند، اگر به همین منوال ادامه پیدا کند فتیلهٔ دانشگاه فرهنگیان پایین کشیده خواهد شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش در رابطه با اعدام شیخ نمر نیز گفت: اگر امروزه آل سعود به خشم آمده و این عصبانیت خود را با اعدام آیت الله نمر نشان می‌دهند، حاصل تمدن جدید اروپایی هاست.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در دنیا در حال گسترش است، بیان کرد: نفوذ در سخنان مستشرقی است که می‌خواهد قرآن کریم را تحریف کند.

حاجی بابایی تاکید کرد: چه رخ داده است و چه شده است، افرادی که ۲۰ سال پشت سر امام راحل نماز می‌خواندند امروزه سخنانی می‌گویند که با آرمان‌های امام مطابقت ندارد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: استشراق و نفوذ امروز یعنی اینکه حرف اوباما را از زبان کسانی بشنویم که باور نداریم؛ گاهی افرادی نفوذ را تمدن، روشن فکری و… می‌دانند؛ این از ویژگی‌های نفوذ است که افراد متوجه نمی‌شوند که دچار این مسئله شده‌اند و تغییر کرده‌اند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: نفوذ در گزر زمان بسیار ریز‌تر می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش در تبیین نفوذ بیان داشت: نفوذ یعنی اینکه یک روحانی به نام اسلام؛ اسلام را خلاف تفسیر کند، نفوذ یعنی اینکه یک نفر‌‌ همان حرفی را بزند که آمریکا می‌خواهد در ایران زده شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: کسانی هستند که به راحتی امام و اسلام و قرآن را تفسیر می‌کنند و به راحتی می‌گویند برای خوردن یک لقمه نان مطیع آمریکا باشیم، تفسیر غلطی دارند.

حاجی بابایی به نفوذهای جدید اشاره کرد و گفت: نفوذ جدید در خانواده هاست؛ که خانواده‌ها را ریشه کن کرده است؛ در کشور اگر به کسی زیاد نگاه کردی و پشت سرش نماز خواندی؛ آن فرد هم حرف های امروزی می‌زند که با حرف امام جور در نمی‌آید.

وی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که مجلسی را در انتظار دارند که قرار نباشد مدام تذکر داده و دغدغه داشته باشند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه، ملت ایران باید نماینده‌ای را انتخاب کنند که معیارهای مورد تاکید رهبری را داشته باشد؛ بیان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئلهٔ انتخابات به این دلیل است که برگزاری انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران را محکمتر می‌کند.

وزیر سابق آموزش و پرورش اذعان داشت: برگزاری انتخابات و انتخاب نمایندگان خوب؛ مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه علم و تزکیه برای اینکه مورد قبول واقع شود باید تبدیل به بصیرت شود، گفت: در صورتی که علم و تزکیه به بصیرت تبدیل شوند برای ما ثمر بخش خواهند بود.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: اگر فردی ۵۰۰ کتاب هم بنویسد اما بصیرت پیدا نکند از لابه لای این ۵۰۰ کتاب به خدا نخواهد رسید.

حاجی بابایی بیان کرد: با ظهور انقلاب اسلامی در ایران دنیا دوقطبی شد، قبل از انقلاب اسلامی دنیا تک قطبی‌ای وجود داشت که در دو محور قدرت و سیاست در حال حرکت بود؛ یعنی شوروی و آمریکا دو قطب نبودند، دو قطبی که از نظر تفکر انسانی و ارزشهای الهی و اخلاقی مخالف یکدیگر نبودند و هر دو در تعریف یک مسیر را طی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا دو قطب تفکری فرهنگی وجود دارد، بیان داشت: یک تفکر با محوریت جمهوری اسلامی ایران است و فتکر دیکر با محوریت آمریکا.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جاهلیت به معنای بی‌سوادی نیست، بیان داشت: جاهلیت به معنای بی‌بصیرتی است، جاهلیت امروز؛ جاهلیتی مدرن است، در زمان ما دیگر مانند دوره جاهلیت دختر‌ها را زنده به گور نمی کنند، بلکه از طریق شبکه های اینترنتی این کار را می کنند .

وی ادامه داد: جاهلیت جدید در دنیا وجود دارد و در حال شکل گیری است؛ جاهلیتی که با یک سر آن شیخ نمر را شهید کردند و با سر دیگر آن مبارزه با قرآن و قرآنسوزی می‌کنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش به فتنهٔ ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ در یک برههٔ زمانی‌ ۴۰ میلیون نفر را کوبیدند و این ۴۰ میلیون ایرانی با غیرت به پای صندوق‌های رای آمدند و رای دادند و این در تاریخ بی‌سابقه بود.

وی گفت: در عالم دموکراسی حضور بالای ۸۰ درصدی مردم پای صندوق‌های رای، یعنی اقتدار یک کشور، یعنی این کشور با اقتدار‌ترین کشور دنیاست و می‌گویند به این کشور کاری نداشته باشید چون از حمایت بالای مردمش برخوردار است.

منبع: راه دانا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان