اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. دى 1394 - 10:55   |   کد مطلب: 15713
معاون توسعه مدريت و منابع انساني استانداري همدان گفت: خارج کردن اقتصاد از وابستگي به نفت نيازمند يک جايگزين است و توسعه شرکت ها دانش بنيان و تکيه به فناوري هاي نوين مي تواند جايگزين خوب و سودآوري باشد.
توسعه شرکت ها دانش بنيان، بهترین فرصت برای خروج از اقتصاد نفتی است

به گزارش صبح الوند، رضا قياسي در کارگروه پژوهش و فناوري استان همدان اظهار داشت: دولت تدبير و اميد طبق فرامين مقام معظم رهبري و با توجه به وضعيت اقتصادي کشور به دنبال اجراي اقتصاد مقاومتي است.

وي با بيان اينکه زمان حرکت پشت سر فرزندان دانشگاه است گفت: بايد جامعه علمي استان براي حل مشکلات وارد شده و راهکارهاي علمي موثر را براي حل اين مشکلات ارائه دهند.

قیاسی با اشاره به شهادت شيخ نمر، مجاهد شيعي عربستان اظهار کرد: اين جنايت مي تواند بر روي مناسبات منطقه تاثير گذار باشد چرا که اين حرکت ها بي علت انجام نمي شود.

وي افزود: اقتصاد وابسته به نفت همواره در برابر تهاجم ها قرار دارد اين حرکات اخير عربستان نيز از جمله اين تاثيرات است چرا که عربستان ميدان دار اوپک است و ارزان فروشي نفت توسط عربستان باعث ضربه به اقتصاد کشورهاي وابسته به نفت مي شود.

معاون توسعه مدريت و منابع انساني استانداري همدان گفت: خارج کردن اقتصاد از وابستگي به نفت نيازمند يک جايگزين است و توسعه شرکت ها دانش بنيان و تکيه به فناوري هاي نوين مي تواند جايگزين خوب و سودآوري باشد.

وي با اشاره به ظرفيت هاي خوب استان در حوزه هاي مختلف اظهار کرد: استان همدان در بخش کشاورزي 3.7 درصد از سهم کشوري و در بخش صنعتي نيز يک درصد را از آن خود کرده که نشان از توسعه ضعيف صنعت دارد.

قیاسی افزود: از بعد از انقلاب تاکنون اعتبار خوبي براي کارهاي زير بنايي و زير ساختي در استان جذب نشده است و حاصل آن نيز از دست دادن فرصت ها در گذشته است.

وي در خصوص اراضي زير کشت آبياري تحت فشار استان همدان گفت: 120 هزار هکتار از اراضي زير کشت استان مجهز به آبياري تحت فشار است که با اختصاص 16 درصد سهم کشوري مقام دوم را در اين زمينه در کشور داريم.

معاون توسعه مدريت و منابع انساني استانداري همدان اظهار کرد: با توجه به اينکه کشاورزي فرصت خوبي براي استان است بايد منابع آبي موجود را حفظ کرد که در اين راستا انسداد چاه هاي غير مجاز در استان با قوت در حال انجام است.

وي تغيير الگوي کشت را از ديگر نيازهاي استان در حوزه کشاورزي عنوان افزود: نمونه اين محصولات کم آب بر کشت زعفران است که داراي ريشه کهن ايراني بوده و براي اولين بار در کشور در استان همدان يافت شده است و در هر هکتارکشت مي تواند سودآوري بالايي داشته باشد.

قياسي گفت: در صنعت نيز استان همدان فرصت هاي کم نظيري مانند معادن عظيم آهن و فلدسپات داشته در حالي که همواره در حال خام فروشي اين توليدات هستيم در حاليکه با کمک جامعه علمي مي توان به فرآوري اين مواد جامه عمل پوشاند.

وي اظهار کرد: صنعت گردشگري فرصت اوليه براي اين استان به شمار مي رود چرا که همدان داراي 1700 جاذبه گردشگري، ديني، تاريخي و فرهنگي بوده و زير ساخت هاي حمل و نقلي مناسبي نيز در اين استان فراهم است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان