اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1394 - 16:51   |   کد مطلب: 15485
بارها شنیده بودم در همدان، خانه ای وجود دارد که متولیان آن، مطبوعات شهر را در یک جا متحد القانون و متفق الدستور گرد هم می آورند.
دلجویی ویژه از خانواده یک زندانی یا طرفداری از یک جناح خاص/ مجازات توهین به نظام، طبق قانون مطبوعات عادلانه نیست؟

به گزارش صبح الوند، 

 شنیده بودم وظایفی دارند که در راستای آن به اهالی مطبوعات خدماتی ارائه می دهند؛ از گردهمایی ها و جشنواره ها گرفته تا پیگیری مسائل اقتصادی اعضاء و هماهنگ کردن آنها با ارگان ها و نهادهای شهر، اما این یکی را دیگر ندیده بودم که اعضای هیئت مدیره این خانه به جای انجام وظایف محوله خود که در اساسنامه آمده به عیادت و دلجویی از خانواده یک ظاهراًمطبوعاتچی!! بروند و تمام تلاش خود را بکار ببندند تا وی را از اتهامی تبرئه کنند که قانون برایش اعمال کرده است!همان قانونی که به مؤسسه آنها اجازه تأسیس و فعالیت داده است.

در این مجال از مسئول خانه مطبوعات استان به عنوان نماینده این طیف سئوالاتی را مطرح می کنیم که امیدواریم پاسخ قانع کننده ای برایش داشته باشند:

آقای مدیر عامل!! دلجویی از خانواده یک زندانی تنها به صرف احوالپرسی خوب است، اما جایگاه سازمانی و اداری شما که در آن قرار دارید باید مدافع قانون باشد یا در مقابله با آن قرار گیرد؟

انتظار می رود جناب عالی برای همه اهالی مطبوعات دلسوزی کنید نه اینکه این خانه را هم وارد جناح بندی های سیاسی کنید.

انتظار می رود بیش از اینکه بخواهید اینگونه "دایه مهربانتر از مادر باشید"؛ کمی به فکر بیمه اعضا و امکانات رفاهی آنها باشید.

ای کاش تلاش می کردید که یک سری تسهیلات به این حوزه اختصاص داده شود. ای کاش از اعتبار خود استفاده می کردید و صدای آنها را به گوش مسئولان ذیربط شهر می رساندید تا بلکه برای خانه دار شدنشان تسهیلاتی قائل شوند.

آری، راه برای دلسوزی بسیار است و ای کاش ها فراوان.

آقای مدیر عامل!! آیا شأن و جایگاه شما این است که از یک ناقض قانون که حکم حبسش را مراجع قضایی صادر کرده اند؛ دفاع کنید و تلاش کنید که وی را از قانون فراری دهید؟

 می خواهید بگویید قانون فاقد صلاحیت است؟ چطور وقتی همان قانون به شما اجازه داد که در این منصب فعالیت کنید صلاحیت داشت، حال که با برخی ایده های سیاسی تان مطابقت ندارد؛ فاقد صلاحیت است؟؟ اینکه شما در مقام یک مددجوی اجتماعی یا حتی سیاسی، قدم در منزل یک ناقض قانون بگذارید و برای تبرئه شدن وی تلاش کنید و یا حتی وی را به توبه کردن!! تشویق کنید و به عرصه اجتماعی شهر باز گردانید؛ می تواند قابل هضم باشد، اما اینکه جناب عالی به همراه سایر اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات از نام و جایگاه خود استفاده کرده و در رأس یک تیم اداری به دلجویی از چنین فردی می شتابید؛ نه تنها قابل هضم نیست بلکه امید به قانون مداری را در دل همگان کم نور و فسرده می کند؟

از اینها گذشته، سئوال اینجاست؛ اصلا آیا شما می دانید که این فرد برای چه متهم شده؟ اینکه در شبکه اجتماعی، چه کسی را مورد اهانت قرار دهد برای شما اهمیت ندارد؟

ضمن اینکه اگر شما به عنوان یک فرد یا دوست یا همکار رسانه ای به دلجویی از خانواده وی می رفتید؛ باز هم قابل قبول بود، اما اینکه به جای همه رسانه ها، این اقدام صورت گرفته به هیچ وجه، قابل توجیه نیست و شاید همه اعضای این خانه رضایت به این کار نداشته اند.

آقای مدیر عامل!! این حرکت شما غیر از یک اعلان تبلیغاتی در راستای اهداف یک جناح خاص، چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟

یادداشت از رضا هاتفی

منبع: نافع

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان