اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1394 - 12:13   |   کد مطلب: 15386
ستاندار همدان خواستار برنامه ريزي براي توليد منجر به صادرات در استان شد
بايد براي پیشرفت در صادرات همدان، توليد کنيم

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت در مراسم تجليل از صادرکنندگان نمونه استان همدان با بيان اينکه اگر بر روي صادرات مازاد توليد برنامه‌ريزي کنيم، موفق نمي‌شويم، تصريح کرد: ما بايد براي صادرات، توليد کنيم زيرا بازار دنيا به دنبال کيفيت بوده و ما تنها با رعايت اين موارد است که خواهيم توانست کشورهاي هدف را به دست آورده و حفظ کنيم.

وي با بيان اين سئوال که تا کنون کدام کشور هدف صادراتي را توانستيم حفظ کنيم، ادامه داد: در بسياري از فرآيند‌هاي صادراتي، يکبارمصرف صادر کرديم و بار دوم رقيب، بازار را به دليل کاهش کيفيت از ما گرفته است.

استاندار با تأکيد بر اينکه با تمام توجهي که به ايران صورت مي‌گيرد، فرصت بزرگي پيش رو قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اين دولت ايران است که براي شرکت‌هاي خارجي تعيين تکليف مي‌کند که طرف خارجي بايد سرمايه و تکنولوژي را بياورد و با طرف ايراني مشارکت کند.

وي با بيان اينکه همدان يکي از استان‎هايي است که در صادرات مي‌تواند پيشقدم بوده و با قدرت ورود پيدا کند، گفت: صادرات بايد بر مبناي مسائل روز صورت گيرد.

نيکبخت اظهار کرد: آموزش مداوم تازه‌هاي دنياي صادرات، حفظ و ارتقاي مداوم کيفيت کالاها، برگزاري نمايشگاه‌هاي خارجي بايد مد نظر قرار گيرد.

وي با طرح اين سئوال که استان همدان در سال‌هاي گذشته در چه تعداد از نمايشگاه خارجي حضور يافته است؟، افزود: براي کشور ما مهمترين اتفاق توسعه صادرات است زيرا امسال فروش نفت يک پنجم سال گذشته مي‌شود و ما بايد اين خلأ را با صادرات پر کنيم.

استاندار تصريح کرد: با تمام توان، با هر سازمان و وزارتخانه‌اي و تک تک فعالان اقتصادي همراه خواهيم بود و بايد با همکاري هم کاري کنيم که همدان به جايگاه واقعي خود دست يابد.

نيکبخت در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه بسياري از فعالان استان همدان در سطح ملي هستند، اظهار کرد: امروزه شاهد توفيقات بسيار ارزشمندي در حوزه اقتصادي و بين‌المللي، چون پشت سر گذاشتن تحريم‌ها، به تاريخ پيوستن پي ام دي و گذر از تورم بالاي 40 درصدي هستيم و البته باز هم اتفاقات خوب پيش رو داريم.

وي با بيان اينکه همه کشورهاي دنيا براي حضور در بازار ايران عجله داشته و در حال ربودن گوي سبقت از يکديگرند، افزود: اين شرايط حکم مي‌کند گام‌هاي بلندتري برداريم با توجه به کاهش قيمت نفت، به صادرات توليدات غير نفتي روي آوريم.

استاندار همدان با تأکيد بر اينکه بسياري از خودکفايي‌ها را در زمان تحريم‌ها به دست آورديم، تصريح کرد: صادرکنندگان و توليدکنندگان ما همان افرادي هستند که در گذشته نيز فعاليت مي‌کردند؛ گمرک استان نيز همراهي خوبي با فعالان اقتصادي دارد اما چرايي وجود مشکلات را بايد در ناآرامي‌هاي عراق دانست که متأثر از وابستگي صادرات به چند کشور محدود است.

وي با بيان اينکه کشور بزرگي چون ايران نمي‌تواند به يک يا دو کشور معطوف شود، ادامه داد: تحريم‌هاي اقتصادي دي ماه برطرف خواهند شد و بايد اين دستاورد دولت را تبريک گفت زيرا تحريم‌ها در حال برداشته شدن بوده و رونق اقتصادي در حال ايجاد است.

نيکبخت با بيان اينکه 12 قطعنامه عليه ايران برداشته شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر حل مشکلات بين‌المللي، حل مشکل تورم، از اقدامات دولت مي‌توان به طرح تحول نظام سلامت، مثبت شدن رشد اقتصادي نيز اشاره کرد.

وي با تأکيد بر اينکه دولت محور توسعه کشور را بر مبناي حضور بخش خصوصي تعريف کرده است، گفت: کاهش قيمت نفت هشداري براي ما بود که بتوانيم از آن چشم بپوشيم، اگر قيمت آن مطلوب بود براي سرمايه‌گذاري استفاده کنيم و در غير اين صورت براي نسل‌هاي آينده ذخيره کنيم.

استاندار با بيان اينکه همه ما بايد دست به دست هم دهيم و براي شرايط پساتحريم برنامه ريزي کنيم، اظهار کرد:  با مديريت جديد سازمان مالياتي کشور تعامل خواهيم کرد و مشکلات مالياتي برطرف خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه براي جبران پول نفت بايد  گوشه چشمي هم به ماليات داشته باشيم، افزود: البته اين اقدام بايد بدون اجحاف و ظلم صورت گيرد و تا دير نشده خودمان را براي ورود به بازارهاي صادراتي، آماده کنيم.

وي ادامه داد: دولت اعلام کرده بايد پروژه‌هاي دولتي نيمه‌کاره کمتر از 50 درصد پيشرفت فيزيکي را به بخش خصوصي واگذار کنند و پس از ارزيابي پروژه، قيمت پايه آن مشخص شود، در صورتي که خريدار اعتراض داشته در جاهاي توسعه يافته 20 درصد و در مناطق محروم 80 درصد تخفيف اعمال شود.

نيکبخت با تأکيد بر اينکه به زودي ليست پروژه‌هاي استان اعلام مي‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌هاي ملي به صورت سراسري اعلام خواهد شد و فعالان اقتصادي کشور امکان ورود به آن را دارند، از همين رو فعالان استان آمادگي لازم را داشته باشند.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينکه در انتخابات پيش رو، انتظار ما از مردم حضور پررنگ و مشارکت حداکثري است، گفت: اگر مشارکت حداکثري رخ دهد و حماسه محقق شود، نتيجه مطلوبي عايد استان خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به اينکه همه ما مي‌دانيم اگر مجلسي پويا، توانمند، صاحبنظر و دلسوز داشته باشيم، به نفع نظام، دولت و مردم است، اظهار کرد: ما در انتخابات امانتدار رأي مردم هستيم و رأي مردم را حق‌الناس مي‌دانيم و دولت هم تصميم دارد که انتخابات پرشور و پرنشاط و سالمي را برگزار کند.

وي با تأکيد بر اينکه مجري انتخابات دولت و ناظر بر آن شوراي نگهبان است، افزود: هيچ سازمان، نهاد و فرد ديگري غير از اين دو محمل قانوني، حق ورود به انتخابات را ندارد و شک نکنيد، اگر مجلس پويا پايدار و صاحبنظر تشکيل شود، مشکلات حل خواهد شد.

در اين مراسم از 14 نفر به عنوان صادرکننده نمونه و يک صادرکننده فعال قدرداني شد.

منبع: اداره کل روابط عمومي استانداري همدان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان