اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 15385
استاندار همدان هنر و توانمندي حراست دستگاههاي اجرايي را در پيشگيري از تخلف دانست.
هنر و توانمندي حراست در پيشگيري از تخلفات است

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در گردهمايي مسئولان حراست فرمانداري، بخشداري و شهرداري هاي استان گفت: عوامل حراست به جاي مچ گيري بايد دنبال پيشگيري از بروز تخلف در محل فعاليت باشند و انجام اين مهم را با حساسيت اخلاقي و شرعي در اولويت کار خود قرار دهند.

وي بيان کرد: ماموريت اصلي حراست سازندگي، جلوگيري از نابساماني، فساد، مسائل غيراخلاقي و هر امر ناپسند است.

استاندار افزود: ماموريتهاي پيش بيني شده براي حراست بسيار ارزشمند است ولي در برخي نهادها بگونه اي عمل شده که نگرش به مجموعه حراست متفاوت بوده و بر اين باروند که نشاط و شادابي در اين مجموعه جايي ندارد.

نيکبخت تصريح کرد: کشف و گزارش تخلف، فساد، مشکلات اداري يک هنر و کار ارزشمند براي حراست تلقي نمي شود و عملکرد بالا در اين زمينه را نبايد به حساب توانمندي فعالان در حراست گذاشت.

وي اضافه کرد: عوامل حراست بايد پيش از بروز از هر گونه تخلفي پيشگيري، تذکر و آموزش هاي لازم را انجام دهند تا شاهد بروز تخلف در نهاد و سازماني نباشيم.

نيکبخت مثال زد: چنانچه حراست احساس کرد کارمندي در حال انجام تخلف و نزديک شدن به پرتگاه است بايد قبل از سقوط دست او را بگيرد نه اينکه اجازه دهيم تخلف صورت گيرد سپس مچ کارمند را بگيريم.

استاندار بيان کرد: چنانچه عوامل حراست هنگام مطلع شدن تخلفي از دور نظارگر باشند تا هنگام به وقوع پيوستن وارد کار شوند، نحوه اقدام آنها از تخلف فرد کارمند هم بدتر است.

نيکبخت تاکيد کرد: مجموعه حراست بايد به نحوي عمل کند که همکاران اين نهاد و سازمان را به عنوان مامن، يار و ياور خود بدانند.

وي افزود: حراست سازمان و نهادهاي دولتي در پويايي و فعاليت مجموعه و سالم سازي و توانمد کردن آنها نقش مهم و اثرگذاري دارند.

استاندار اظهار کرد: تلاش حراست براي گرفتن دست افراد قبل از قرار گرفتن آنها در گرداب گناه و تخلف حرکت در راستاي حفظ کرامت و شخصيت کارمندان است.

نيکبخت تاکيد کرد: به نظاره نشستن تخلف کارمندان تا قرار گرفتن آنها در پرتگاه و سقوط آنها از نظر شرعي و اخلاقي درست نيست.

استاندار همدان گفت: اطلاع دير هنگام حراست از انجام يک تخلف يک ضعف تلقي مي شود همچنين در صورت اطلاع يافتن از تخلف ، نجات ندادن فرد از قرار گرفتن در پرتگاه نيز به منزله شراکت در جرم است.

نيکبخت تصريح کرد: عوامل حراست حق کنکاش در مورد زندگي شخصي افراد را ندارند و حق ندارند آبرو و حيثيت همکاران خود را بريزند.

وي گفت: تمامي گزارش هاي حراست بايد به صورت مستقيم و با رعايت سيستم اداري در اختيار سيستم نظارتي قرار بگيرد و عوامل حراست حق انتقال هيچ خبري بدون اطلاع حراست استانداري را ندارند.

منبع: اداره کل روابط عمومي استانداري همدان

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان